حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی:

سربازان از جایگاه رفیعی برخوردارند

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا گفت: سرباز و سربازی در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه بلند ورفیعی برخوردار است.

سربازان از جایگاه رفیعی برخوردارندبه گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و هیئت همراه با حضور در قرارگاه سلمان با سربازان این قرارگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا در این دیدار با اشاره به روایتی از امام علی (ع) که از سربازان به عنوان «حصون الرعیه» یعنی دژهای مستحکم یاد کرده‌اند، گفت: دین مبین اسلام جایگاه والایی برای سربازان در نظر گرفته است، به گونه‌ای که برابر احادیث یک شب نگهبانی در راه خدا از هزار شب که نماز خوانند و روز آن را روزه دارند بهتر است.

وی افزود: همه مسئولان نظام توجه ویژه ای به جایگاه سربازی دارند در این میان دیدگاه فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) به عنوان عالی‌ترین رده فرماندهی نظامی در کشور نسبت به سرباز وسربازی بسیار دیدگاه رفیع و بلندی است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی اظهار داشت: در راستای اهمیت به سربازان و توجه به جایگاه رفیع آن‌ها، در نیروی هوایی ارتش برنامه ها و کلاس های آموزشی مختلفی ویژه سربازان وظیفه اجرا می شود که برگزاری دوره های طرح بصیرت با حضور اساتید برجسته، آشنایی آنان با جرایم و مفاسد موجود، اعزام به اردوهای فرهنگی وزیارتی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی از جمله مسابقات قرآن کریم وحدیث، برپایی کلاسهای سیاسی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تاسیس کتابخانه در فضای آسایشگاه ها و ده‌ها برنامه فرهنگی دیگر از فعالیت های خوب واثرگذاری است که ویژه سربازان وظیفه انجام می شود.

وی خطاب به سربازان گفت: قدر لحظه لحظه جوانی و زندگی خود را بدانید و از این فرصت سربازی برای آینده حود تجربه هایی گرانبها اندوخته کنید.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا در پایان، محیط های سربازی را مکان مناسب و سربازی را فرصت طلایی برای توجه ویژه به معنویات و انس بیشتر با قرآن و آموزه های دینی دانست و افزود: انس با قرآن و تدبر در آیات آن، قطعا سعادت دنیوی و اخروی را تضمین کرده و در شرایط فعلی که دشمن به دنبال تهاجم فرهنگی است با پناه بردن به قرآن و آموزه های دینی می توان توطئه های او را خنثی کرد.


گفتنی است با حضور رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا، نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر با عنوان «اعتیاد از اسارت تا رهایی» در قرارگاه سربازی سلمان به همت فرماندهان و مسئولان این قرارگاه افتتاح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار