دادستان قزوین درباره کلاهبرداری از درون زندان به مردم هشدار داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: زندانیان کلاهبردار ، با استفاده از سادگی، کم اطلاعی، غفلت و همچنین ترفند‌های خاص خود افراد مختلف را مورد هدف قرار می‌دهند و اموال آن‌ها را به راحتی سرقت می‌کنند.
 
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: نحوه کلاهبرداری این افراد سرقت‌های چند ۱۰ میلیونی است که به صورت مجازی و بدون رد انجام می‌شود.
 
وی اضافه کرد: برای نمونه فردی از داخل زندان در یک تماس تلفنی با یک پزشک، خود را نماینده یک موسسه معرفی می‌کند و با این ادعا که او برنده شده است وی را به پای دستگاه خودپرداز می‌کشاند و حساب این پزشک را خالی می‌کند.
 
بگفته دادستان عمومی و انقلاب قزوین، اغلب این تماس‌ها در روز جمعه، به دلیل تعطیلی بانک‌ها و مراجع قضایی انجام می‌شود و ۹۰ درصد چنین کلاهبرداری‌هایی از داخل زندان و در یکی از زندان‌های بزرگ کشور انجام می‌شود که شناسایی و رصد این کار صورت گرفته است.
 
صادقی نیارکی تاکید کرد: این کلاهبرداری‌ها مربوط به زندان‌های استان قزوین نیست.
 
وی اضافه کرد: استان قزوین در این حوزه ۲۰ میلیارد ریال پرونده دارد که در این زمینه باید آگاهی‌های مردم را افزایش داد.
 
بگفته حجت الاسلام صادقی نیارکی دستگاه قضایی استان قزوین برای جلوگیری از این کلاهبرداری‌ها پیشنهاد‌های لازم را به بانک مرکزی و ثبت احوال ارائه کرده است.
 
انتهای پیام/
 

سرقت مجازی از درون زندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.