افتتاح اولین سردخانه عمومی در اهواز

امروز، 29 مردادماه، اولین سردخانه عمومی کلانشهر اهواز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدخلف موسوی، شهردار اهواز در آیین افتتاح اولین سردخانه عمومی کلانشهر اهواز گفت: اهواز تنها کلانشهر کشور بود که سردخانه عمومی نداشت و به این علت مشکلات زیادی بر مردم به ویژه برای بستگان امواتی که در منزل فوت می‌کردند، تحمیل می شد.

وی بیان داشت: به علت نبود سردخانه عمومی، مردم برای دریافت مجوز دفن، باید به دادسرا مراجعه می‌کردند و کاروان‌های تشییع جنازه در سطح شهر تشکیل و در مسافت‌های طولانی ترافیک ایجاد می‌شد.

موسوی اظهار کرد: بنابراین ضرورت احداث یک سردخانه مرکزی در آرامستان‌های اهواز احساس می‌شد که این امر در یک جلسه با حضور مدیرکل دادگستری خوزستان مطرح و مدیرکل دادگستری استان، احداث این سردخانه را به شهرداری محول کرد. با پیگیری‌ها و جلساتی که پس از آن برگزار شد، احداث یک سردخانه عمومی ظرف یک سال را وعده دادیم. البته این پروژه بیش از یک سال زمان برد.

شهردار اهواز احداث سردخانه عمومی در اهواز را جز خدمات اجتماعی شهرداری به مردم عنوان کرد و اذعان داشت: هر چند ممکن است برخی اهمیت احداث این سردخانه را ندانند، اما از به سرانجام رسیدن این پروژه خرسند هستیم. بالاخره تا زمانی که فرد با مشکلی مواجه نشود، اهمیت آن را درک نمی‌کند.

شایان ذکر است؛ اولین سردخانه عمومی کلانشهر اهواز روبروی سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز قرار دارد. در این مراسم، مدیرکل دادگستری خوزستان، مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان، دادستان عمومی و انقلاب اهواز و برخی اعضای شورای شهر نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/گ

آغاز به کار اولین سردخانه عمومی در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.