نشریه الگماینر گزارش داد:

تمایل شرکت آلمانی مان دیزل و توربو برای بازگشت به بازار ایران

یکی از زیرشاخه‌های مهندسی شرکت بزرگ خودروسازی فولکس‌واگن اعلام کرد قصد آغاز مجدد فعالیت‌هایش را در ایران دارد.

تمایل شرکت آلمانی مان دیزل و توربو برای بازگشت به بازار ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه الگماینر در گزارشی از تمایل شرکت مهندسی بزرگ آلمانی وابسته به شرکت خودروسازی فولکس واگن برای ورود به بازار ایران خبر داد.

در این گزارش آمده است: رسانه‌های دولتی ایرانی روز یکشنبه اعلام کردند یکی از زیرشاخه‌های مهندسی شرکت بزرگ خودروسازی فولکس‌واگن اعلام کرد قصد آغاز مجدد فعالیت هایش را در ایران دارد.

گبی بی هانا، معاون و رئیس منطقه‌ای شرکت «مان دیزل و توربو»، که موتور‌های دیزلی برای استفاده دریایی و زمینی در سطح انبوه تولید می‌کند، ایران را به عنوان «بزرگترین بازار رشد» توصیف کرد.

او گفت: «ما در ایران بسیار فعال هستیم. ما فعالیت‌های شرکت خود را در این کشور آغاز کرده‌ایم که «مان ایران پاور» نام دارد.»

معاون شرکت «مان دیزل و توربو» افزود: «ما ایران را مد نظر داریم و همه موضوعات سیاسی را به کناری گذاشته‌ایم. این کشور به مثابه یک بازار بزرگ برای ماست.»

شرکت فولکس واگن از سال ۲۰۱۲، زمانی که ۷۵ درصد از حق رأی این شرکت را به دست آورد، سهامدار اصلی شرکت مان مستقر در آگسبورگ محسوب می‌شود. شرکت مان سالانه بیش از ۱۵ میلیارد دلار درآمد دارد و بیش از ۵۳ هزار کارمند در سراسر جهان دارد.

شرکت مادر مان نیز بار دیگر وارد ایران شده است. در ماه ژوئیه، شرکت فولکس واگن اعلام کرد مدل‌های تیگوآن و پاسات خود را به ایران صادر خواهد کرد.

در مجموع، آلمان در پی برداشتن تحریم‌های بین المللی اعمال شده علیه ایران پس از دست‌یابی به توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵، همچنان یکی از سودآورترین شرکای تجاری ایران محسوب می‌شود. صادرات آلمان تنها ظرف شش ماه افزایش یافت و به یک میلیارد و سیصد میلیون دلار رسید.

مان اعلام کرد کارخانه‌ای را در ایران برای تولید موتور‌های توربو در اختیار گرفته است که انرژی را از مایعات به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. دیگر شرکت‌های مهم آلمان در ایران همانند کراپ، زیمنس و مرسدس نیز با نگرانی‌های مشابهی مواجه هستند.

انتهای پیام/

 شرکت آلمانی مان دیزل و توربو در پی ورود به بازار ایران

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار