مسئول انجمن میراث فرهنگی تمندان خاش از برگزاری اولین تور گردشگری مدیران آژانس های مسافرتی استان سیستان وبلوچستان در این روستا خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مرتضی تمندانی افزود: این تور گردشگری با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شرکت مسافرتی فراز تفتان خاش وانجمن میراث فرهنگی تمندان به مدت دو روز در این روستا بر گزار می شود.

وی ادامه داد: در این تور بیش از ۴۰نفر از مدیران آژانس های مسافرتی از جاذبه های طبیعی و تاریخی این روستا دیدن و از نزدیک با ظرفیت های گردشگری این روستا آشنا می شوند.

مسئول انجمن میراث فرهنگی تمندان خاش افزود: روستای تمندان به دلیل قرار گرفتن در دامنه تفتان، دارا بودن چشم انداز های بکر و زیبا و ارتفاعات سرسبز سالانه پذیرای خیل عظیمی از دوستداران به گشت و گذار در این طبیعت است و توجه به ظرفیت های این روستا سبب تقویت گردشگری در استان می شود.

تمندانی تصریح کرد: آب و هوای مناسب، محیط آرام، دلنشین وانواع جاذبه های طبیعی و تاریخی، صنایع دستی و روحیه مهمان نوازی مردم از مهم ترین عوامل جذب گردشگر به این منطقه است.

مدیر عامل شرکت مسافرتی فراز تفتان خاش  نیز اظهار داشت این تور با هدف معرفی و شناساندن جاذبه های تاریخی و گردشگری به مسافران، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم و استفاده از ظرفیت آژانس های مسافرتی به منظور جذب گردشگر برگزار می شود.

نادر کردی افزود: بازدید از استودان های تاریخی، معماری صخره ای، دریاچه زیبای سردریا و مجتمع تفریحی دره گل و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های زنان روستا از مهمترین برنامه های این تور گردشگری است.

روستای تمندان در دامنه جنوبی تفتان و در فاصله ۴۷ کیلومتری شهرستان خاش قرار داد.

انتهای پیام/ع

برگزاری تورگردشگری در خاش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار