فیض آبادی مطرح کرد؛

شایع‌ترین بیماری‌های واگیر عفونی کشور

رئیس انجمن میکروب شناسی با اشاره به نقش میکروبیولوژیست‌ها در تولید واکسن گفت: با وجود سابقه طولانی کشوردر تولید واکسن، باید به واکسن‌سازی با استفاده از دانش روز دست پیدا کنیم.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی فیض آبادی رئیس انجمن میکروب شناسی ایران در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران درباره شایع‌ترین بیماری واگیر عفونی در کشور اظهار کرد: بیماری‌های عفونی واگیر به دو دسته کلی بیمارستانی و غیربیمارستانی تقسیم می‌شودکه انواع شایع غیربیمارستانی ناشی از ویروس و باکتری می‌تواند باشد که انواع باکتریایی مانند سل، تب مالت و نوع ویروسی هپاتیت و آنفلوآنزا است.


وی با اشاره به نقش میکروبیولوژیست‌ها در مورد ساخت واکسن و بهینه سازی آن گفت: نیاز به فعالیت‌های تحقیقاتی بیشتری در این زمینه داریم که بخشی در حوزه میکروب شناسی است تا بتوان میکروب‌هایی که در کشور است را شناسایی و میکروب‌هایی که استعداد وی‍ژه‌ای در بیماریزایی دارند را در داخل جمعیت خوشان به درستی پیدا کرد و این موضوع را مورد بررسی قرار داد که آیا ممکن است میکروب‌هایی خاص در آینده خیزش و طغیان کند یا خیر که بر اساس آن ساخت واکسن صورت گیرد.


رئیس هجدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران عنوان کرد: شناخت ظریف و دقیق میکروب‌های بیماری زا در سطح جمعیت‌های میکروبی از مسئولیت‌های میکروب شناس‌ها بوده و تعیین پادتن‌ها و آنتی ژن‌هایی که برای ایمنی مهم هستند و کمک می‌کنند به دانش ایمونولوژی نیز مد نظر آن‌ها قرار دارد تا بتوانند واکسن مناسب را بسازند.

وی بیان کرد: هرچند سابقه طولانی در میان کشور‌های منطقه برای ساخت واکسن داریم، ولی باید در این حوز‌ها قویتر و به توسعه روز افزون واکسن با توجه به دانش روز دست یابیم البته پشتیبانی لازم در این زمینه نیز باید صورت گیرد.


فیض آبادی با اشاره به برگزاری هجدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران عنوان کرد: مقاومت‌های میکروبی نسبت به دارو، زئونوز‌ها و میکروب شناسی دامپزشکی، میکروب شناسی مواد غذایی، عفونت‌های بیمارستانی، واکسن‌های میکروبی، میکروبیوم، انکولوژی و اخلاق در پژوهش از جمله محور‌های مورد بحث در این کنگره است.


گفتنی است؛ هجدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران با حضور اساتید داخلی و خارجی و صاحب نظران این حوزه، ۷ الی ۹ شهریور ماه در سالن ابن سینا در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود

انتهای پیام/ 

نقش میکروبیولوژیست‌ها در تولید واکسن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار