سمینار یکروزه فرمانداران سیستان و بلوچستان صبح امروز در زاهدان برگزار شد.

برگزاری سمینار فرمانداران سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در سمینار فرمانداران استان در سالن استانداری برگزار شد  اظهار کرد: خوش‌رویی، تواضع، اخلاق‌مداری، تحمل و مدارا سرلوحه کار فرمانداران و مدیران در برخورد با مردم باشد.

این مسؤول ادامه داد: با رویکرد امنیتی - انتظامی و سیاسی - اجتماعی حاکم در استان، شرایط بسیار خوبی فراهم شده و احساس امنیت در این منطقه ارتقا یافته است.

 فرمانداران مثلث توسعه شهرستان را با رویکرد توسعه ای در دولت دوازدهم تشکیل دهند

 علی اوسط هاشمی از فرمانداران شهرستانهای استان خواست مثلث توسعه هر شهرستان را با حضور ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و فرمانداران و با رویکرد توسعه ای در دولت دوازدهم تشکیل بدهند که متن آن نخبگان، صاحب نظران، متنفذین و کنشگران باشند .


وی با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه اولین جلسه مثلت توسعه هر شهرستان تشکیل شود افزود: یکی از اشکالات و کاستی های استان کمتر با هم سخن گفتن از توسعه است که اگر می خواهیم در استان تغییرات و تفاوت ها نمایان شود باید رفتارمان متفاوت باشد و توسعه استان را متفاوت از اختلاف نظر های سیاسی دنبال کنیم.

استاندار سیستان وبلوچستان ضمن تاکید بر اطلاع رسانی خدمات و دستاوردهای دولت در استان اظهار داشت: در صورتی که آگاهی از پیشرفت ها و اقدامات صورت گرفته ارتقاء یابد، افراد بر موضع تکریم و شکر گزاری هم سوق پیدا می کنند.

هاشمی با بیان اینکه سخن گفتن از آن مردم و پاسخگویی وطیفه مسئولان است ؛خطاب به فرمانداران خواستار راه اندازی گفت و گوی مستقیم و دادن تریبون به جوانان ،بانوان ، شوراها و دیگر اقشار مختلف جامعه شد.

وی از فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان خواست ایمان خود را نسبت به سپردن نقش و مسئولیت ها به بانوان و جوانان وسعت بخشیده تا در این بخش در کشور پیشتاز باشید.

وی اضافه کرد: رویکرد نقش دادن به جوانان و بانوان در دولت دوازدهم با قدرت بیشتری باید از سوی مدیران و فرمانداران دنبال شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به رویکرد دولت یازدهم به جوانان و بانوان در مشاغل مدیریتی الزام قانونی شد که ۳۰درصد پست های مدیریتی و کارشناس مسئول در دولت دوازدهم به جوانان و بانوان اختصاص داده شود.


وی با بیان اینکه در بکارگیری جوانان و بانوان در مسئولیت ها رویکرد های خوبی در استان دنبال شد که در کشور نیز بازتاب داشته افزود:محصول رویکرد توجه به جوانان و بانوان در این استان که قبلا در مسیر موانع خود ساخته بودند بطوریکه برخی خانواده ها مانع تحصیل دختران خود می شدند و فضای سنگینی نسبت به حضور بانوان در اجتماع وجود داشت ؛ زمینه ساز استقبال مردم برای اعطای 421 کرسی شوراهای شهر و روستا به بانوان شد.


استاندار محصول اسلام و بعثت را اخلاق نیک برشمرد که به عقل زینت می دهد و تصریح کرد: وظیفه مسئولان این هست که با قدر شناسی و تکریم به نقش مردم، جاذبه را در جامعه ارتقاء ببخشند زیرا امروز مردم این افتخار را به مسئولان دادند که اعلام می کنیم بالاترین میزان رأی و مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متعلق به استان سیستان و بلوچستان است.


وی ادامه داد: این ارزیابی نقش شماست که توانسته اید به گونه ای با مردم در ارتباط باشید که این میزان از مشارکت و رأی را زمینه ساز گردد.

وی برنده واقعی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را ملت آگاه به ضرورت های زمان نام برد و افزود: در این دوره از انتخابات مشارکت مردم تهران ۲۰درصد نسبت به سال ۹۲ افزایش داشت و بین مرز و مرکز کشور همگرایی شکل گرفت که این رویکرد ارزشمند، بار مسئولیت مدیران را دشوار می سازد.

هاشمی خاطرنشان ساخت: وجود دو الی سه حزب بزرگ و با قدرت نفوذ و درخشش در لایه های مختلف اجتماع ،پاسخگویی را جامعیت می بخشد در حالیکه امروز به جای احزاب ،شخصیت های بزرگ جریان سازی می کنند.

وی ضمن تکریم نقش فرمانداران در انتخابات اردیبهشت ماه 96 از اعتماد مردم به صندوق رأی به عنوان سرمایه ملی یاد کرد و افزود: رسیدن به رفتارهای ارزشمند مدنی و دموکراسی در گروی مشارکت مردم در پای صندوق های رأی است.

استاندار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان "رجایی" و "باهنر" و نامگذاری هفته دولت به این مناسبت گفت: این شهیدان بزرگوار الگو و اسوه مسئولان هستند و هر مدیری باید مبنای رفتار خود را شهیدان قرار بدهد که صادقانه به مردم خدمت کردند و با اخلاق نیک و نگرش درست خود را وامدار و بدهکار واقعی مردم می دانستند.

هاشمی با اشاره به شروع به کار دولت دوازدهم و کسب رأی اعتماد وزرای دولت از مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل خوبی بین دولت و مجلس نسبت به دوره قبل در اخذ رأی اعتماد وزراء از مجلس ، نوع ادبیات سیاسی نمایندگان و برنامه ها و مطالبات شکل گرفت.
وی درک ضرورت های کشور و شناخت صحیح را مبنا قراردادن ، بهترین رویکرد بین دولت و مجلس دانست و اظهار داشت: در این دوره قرابت زیبایی بین انتخاب مردم و مجلس در رأی اعتماد به وزراء شکل گرفت و همان نگاه مردم در انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجلس نیز دنبال شد که باید در استان نیز این قرابت وجود داشته باشد.

استاندار با اشاره به حدیث حضرت امام علی (ع) که می فرماید:« هیچ سیاستی سخت تر از تغییر نیست.» اظهار داشت: این تغییر در رفتار حاصل نگرش تعامل ، گفت و شنود و خردجمعی است و عملکرد مسئولان در دولت دوازدهم باید به گونه ای متفاوت باشد که ضامن مشارکت و حضور کثیر مردم در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری را رقم بزند.

هاشمی با اشاره به تصویب فعالیت شش بازارچه رسمی در استان در کمتر از یکسال گفت : در حال حاضر این معابر به صورت رسمی فعالیت دارند و با توجه به اینکه فعالیت بازارچه مرزی بین دو کشور به سادگی امکان پذیر نیست باید از این امتیاز صیانت کرد.

اختصاص 25 میلیاردتومان اعتبار برای تامین بازارچه های مرزی استان

استاندار اعلام کرد: 25 میلیارد تومان اعتبار برای تامین و تجهیز زیرساخت های بازارچه های مرزی استان اختصاص یافته است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به رویکرد وزارت امور خارجه در خصوص ایجاد معاونت اقتصادی در این وزارتخانه و توسعه روابط با کشورهای همسایه گفت: در مکاتبه با مقامات ارشد دولت درخواست داشتیم که با توجه به وجود مرزهای مشترک استان با کشورهای همسایه، توسعه روابط با همسایگان تحت تاثیر روابط با کشورهای غربی قرار نگیرد و امروز این خواسته محقق شده است.

استاندار با توجه به برخورداری استان از چهار پایانه رسمی و 12 بازارچه رسمی گفت: برنامه ریزی درستی برای برخورداری مرزنشینان از مزیت اقتصادی مرز انجام شود. وی با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک آب بین ایران و افغانستان با مسئولیت وزارت امور خارجه افزود: قوی ترین و موفق ترین نقش را وزارت امور خارجه در این دولت در ارتباط با افغانستان داشته است‌.

وی از اتمام مطالعه آبهای ژرف در استان خبر داد و افزود: مطالعه آبهای ژرف در شمال و جنوب استان به اتمام رسیده و ۲۵میلیارد تومان اعتبار برای حفاری چاههای ژرف به استان ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار