کارگاه تخصصی آموزش تاریخ شفاهی در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید محمدمهدی پوریزدان‌پرست مسئول ادبیات پایداری حوزه هنری استان فارس گفت: کارگاه تخصصی آموزش تاریخ شفاهی به مدت ۲ روزه ویژه ادارات و مجموعه‌های فعال فرهنگی پنجم و ششم شهریور ماه در حوزه هنری شیراز برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام تا ۳ شهریورماه است، افزود: در این کارگاه شرکت‌کنندگان با روش‌های سوژه‌یابی، مصاحبه، نگارش و ویرایش، مستندنگاری و خودنوشت در زمینه تاریخ شفاهی آشنا می‌شوند.


پوریزدان پرست ادامه داد: این کارگاه با برنامه شب خاطره از سوی رزمندگان و انقلابیون استان فارس همراه است و شرکت‌کنندگان به صورت کارگاهی با این افراد آشنا می‌شوند.


وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌های موجود استان فارس در تاریخ شفاهی از اولویت‌های حوزه هنری است، اظهار داشت: از تمام کسانی که علاقمند یا فعال در این زمینه هستند برای همکاری با دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان فارس دعوت می‌شود.


مسئول ادبیات پایداری حوزه هنری استان فارس با اشاره به اینکه حلقه نویسندگان ادبیات پایداری در استان فارس محدود و بسته نیست، تصریح کرد: روند ثبت تاریخ شفاهی دو قسمت است، در تهیه مصاحبه از نیرو‌های جوان و در نگارش و تدوین کتاب از تجربیات نویسندگان پیشکسوت استفاده می‌شود.
انتهای پیام/ر


برپایی کارگاه تخصصی آموزش تاریخ شفاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.