رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم؛

نقشه راه دانشگاه های کشور برای بین المللی شدن

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت:تمامی دانشگاه های سطح کشور باید  برای بین المللی کردن دانشگاه ها نقشه راه داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ، امروز چهارشنبه در گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه کردستان برگزارشد، گفت: تمامی دانشگاه های سطح کشور باید  برای بین المللی کردن دانشگاه ها نقشه راه داشته باشند.

وی بر ایجاد، آماده سازی و ارتقای زیرساخت های رفاهی و آموزشی پذیرش دانشجویان خارجی تاکید کرد و اظهارداشت: امروزه در تمام دنیا پذیرش دانشجویان خارجی فن و صنعت محسوب می شود.

صدیقی عنوان کرد: یکی از اهداف برنامه ششم توسعه کشورمان پذیرش ۷۵ هزار دانشجوی غیر ایرانی است که تحقق این مهم مستلزم تلاش های مضاعف و همکاری دستگاه های مرتبط است.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری ادامه داد: شرایطی برای معرفی توانمندی دانشگاه های کشورمان به دنیا هم چون حضور در نمایشگاه های بین المللی فراهم می شود که باید نهایت استفاده را ازآن کنیم.

صدیقی بیان کرد: در عرصه بین المللی اگر بخواهیم حضور جدی داشته باشیم و رنگینگ دانشگاه هایمان افزایش یابد باید تعداد دانشجویان خارجی و ارائه سرویس ها به این افراد ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: ۲۵ هزار و ۴۸۵ دانشجوی غیر ایرانی به شکل بورسیه و غیربورسیه ای در سطح دانشگاه های کشورمان مشغول به تحصیل هستند.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به واگذاری اختیارات جذب دانشجویان خارجی به سطح استان ها گفت: تعدادی از دانشجویان غیرایرانی از طریق پذیرش و شرکت در کنکور وارد دانشگاه های ما شده و می شوند که سالی چهار هزار دانشجو از این طریق جذب می شوند.

انتهای پیام/م

جذب و پذیرش ۷۵ هزار دانشجوی خارجی تاپایان برنامه ششم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.