رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه توانخواهان گفت: یک چهارم جمعیت استان اصفهان درگیر مسئله معلولیت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد کاظمی امروز، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر در خیریه توانخواهان انواع معلولان پوشش داده می شود هرچند در ابتدا با هدف پوشش بیماران مبتلا به سی پی تشکیل شد.

وی بیان داشت: این خیریه نزدیک به ۳۷۰ خیر دارد و ماهانه ۱۵۰ میلیون تومان کمک نقدی به این خیریه می شود. همچنین کمک های غیرنقدی در قالب پوشاک و ارزاق و غیره در جهت حمایت از این کودکان اهدا می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی اعلام کرد: معلولیت یک مشکل بزرگ و همیشگی است که در ایران هنوز برای معلولان جایگاهی تعریف نشده و این در حالی است که در ژاپن اگر به یک معلول توهین شد، فرد خاطی را ۵ سال زندانی می‌کنند.

وی اظهار داشت: مناسب سازی منازل از جمله ایجاد رمپ در خانه بیماران و بالابر برای سهولت در رفت و آمد آنها و حتی استقرار پرستار برای نگهداری از بیماران در خانواده ‌هایی که مادران آنها سن بالایی دارند از خدماتی است که این خیریه به کودکان می‌دهد.

کاظمی ادامه داد: خیریه آسوده ماوا از سال ۸۵ تاسیس شد و خدماتی که برای معلولین سی پی یا فلج مغزی ارائه می‌کنند در سه دسته و در قالب ۳۰ برنامه به اجرا گذاشته می‌شود.

وی گفت: پشتیبانی اداری و حقوقی، خود اشتغالی، توزیع ارزاق و پوشاک از دیگر خدماتی است که به بیماران داده می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی بیان داشت: خیریه آسوده ماوا تنها خیریه ای است که تمام کارهای آن شفاف است و هیچ گاه بدنبال درآمدزایی نبودیم به طوری که در اساسنامه آن آمده است که اگر زمانی بخواهد این خیریه منحل شود خیریه با تمام منابع مالی آن به دولت تحویل داده می‌شود.

وی بیان داشت: ۶۰هکتار زمین در شهر مجلسی در نظر گرفته شده است که دهکده تفریحی برای معلولین به منظور رفاه و اسایش آنها در چند فاز ساخته شود که در چند سال این طرح متوقف شده است.

کاظمی افزود: این دهکده برای معلولین و خانواده آنها ساخته می شود تا بتوانند لحظاتی در آسایش و رفاه وقت بگذرانند.

 

انتهای پیام/م

 

ایجاد دهکده تفریحی برای معلولان در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.