سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از تصمیم این سازمان برای درج نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از اتخاذ تصمیمی در خصوص درج نام ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان در فهرست سیاه سازمان ها و کشورهای ناقض حقوق کودکان در مناطق درگیری خبر داد.

استفان دوجاریک روز چهارشنبه در نشستی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد تصمیم در این خصوص بزودی از سوی دبیرکل و به دور از هرگونه فشارها چه از خارج سازمان ملل و چه از داخل آن انجام خواهد شد.

از سوی دیگر، استفان دوجاریک اعلام کرد دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد تحقیقاتی را در خصوص حمله ائتلاف سعودی به هتلی در نزدیکی صنعا آغاز کرده است. وی بار دیگر تأکید کرد هرگونه حمله به غیرنظامیان غیرقابل پذیرش است.

دوجاریک تأکید کرد سازمان ملل به شدت در خصوص حملات نیروهای ائتلاف که درد و رنج یمنی ها را افزایش می دهد، نگران است.

گفتنی است روز گذشته در پی دو حمله هوایی به هتلی کوچک در نزدیکی یک ایست بازرسی در شمال صنعا، پایتخت یمن، دست کم 46 نفر جان خود را از دست دادند. رسانه ها اعلام کردند این حمله از سوی ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان سعودی انجام شده بود. همچنین شایان ذکر است سازمان ملل آمار کشته شدگان جنگ یمن را که از مارس سال 2015 آغاز شده، بیش از ده هزار نفر برآورد کرده است.

انتهای پیام/

 

نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه سازمان ملل ثبت می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار