اعتراض گروه‌های حقوق‌بشری به انجام آزمایش تشخیص اعتیاد خانه به خانه در فیلیپین

پلیس فیلیپین در یکی از محلات فقیرنشین این کشور، اقدام به انجام آزمایش اعتیاد خانه به خانه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، گروه های حقوق بشری فیلیپین اقدام دولت این کشور را در خصوص آزمایش تشخیص اعتیاد ساکنان یکی از فقیرترین مناطق این کشور محکوم کردند.

خبرنگار رویترز اعلام کرد نیروهای پلیس را به همراه مسئولان محلی مشاهده کرده که از خانه‌ای به خانه‌ای دیگر می رفتند و از ساکنان آنها می پرسیدند که آیا برای دادن آزمایش اعتیاد آمادگی دارند.

پایاتاس یکی از شلوغ ترین مناطق شهر «کوئیزن سیتی» است که مصرف موادمخدر در  آن رایج است. سران محلی گفته اند آنها از پلیس درخواست کمک کرده اند و این آزمایش ها داوطلبانه انجام می شود.

تا کنون ده ها نفر از ساکنان پاتایاس در جریان مبارزه «رودریگو دوترته»، رئیس‌جمهور فیلیپین با مواد مخدر که 14 ماه به طول انجامیده، جان خود را از دست داده اند.

ساکنان محلی می گویند: نام بیش از 300 نفر از 130 هزار ساکن پایاتاس هم اکنون در فهرست افراد تحت پیگرد قرار دارد.

سران محلی فهرست افرادی را که نیازمند توانبخشی هستند، آماده کرده اند؛ اما فعالان می گویند برخی از افرادی که نامشان در این لیست آمده است، هدف ترور واقع شده اند. این در حالی است که مقامات فیلیپین این مسأله که این فهرست ها، فهرست های ترور است را رد کرده اند.

خبرنگار رویترز همچنین اعلام کرده شماری از ساکنان پاتایاس را مشاهده کرده که برای انجام آزمایش اعتیاد صف کشیده اند؛ اما پلیس اعلام نکرده چه تعداد از این افراد آزمایش هایشان منفی و چه میزان معتاد هستند. همچنین سران محلی توضیح نداده اند برای افرادی که نتیجه آزمایش هایشان مثبت باشد و یا با انجام آزمایش مخالفت کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

گروه های حقوق بشری اعلام کرده اند اقدامات دوترته  فقرا را هدف قرار داده است و افرادی که کشته شده اند، اساسا معتادان و توزیع کنندگان خرده فروش از خانواده هایی هستند که درآمدی برای اعتراض به رأی رسمی پلیس ندارند.

انتهای پیام/

 

مبارزه با موادمخدر در فیلیپین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار