اجرای عملیات تیمار‌های محافظتی درختان صنوبر در مشهد

عملیات تیمار‌های محافظتی برای هزار و ۵۰۰ اصله درخت صنوبر در حاشیه بلوار ملک آبادمشهد اجرا شد.

اجرای عملیات تیمار‌های محافظتی درختان صنوبر در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ یعقوبی مدیر فضای سبز شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی طی سال‌های اخیر و تأثیرات این تغییرات بر روی درختان شهری خصوصاً گونه‌های حساس‌تر و به منظور کاهش این تنش‌ها و کمک به بهبود شرایط زیستی درختان و نیز حفظ سبزینگی این درختان، از ابتدای سال جاری برای هزار و ۵۰۰ اصله درخت در حاشیه بلوار ملک آباد تیمار‌های محافظتی پیش بینی و اجرایی شد.


یعقوبی گفت: در این پروژه عملیات حفاظتی مشتمل بر مراحلی همچون، کنترل مکانیکی و شیمیایی آفات خسارت‌زا، تقویت خاک با استفاده از ترکیبات کودی زیستی و بیولوژیکی، اصلاح خاک، بکارگیری ترکیبات ضدتنش، پوشش تنه درختان در مقابل آفتاب سوختگی و... بوده است که از ابتدای سال جاری و قبل از بروز خسارت به درختان اجرایی شد.

وی افزود: با تشکیل کارگروه ویژه مخصوص بررسی درختان سطح شهر شامل اساتید دانشگاه و مرکز تحقیقات، مدیریت جنگلداری شهری سازمان پارک‌ها و فضای سبز و کارشناسان مدیریت فضای سبز شهری، اقدامات ویژه‌ای برای درختان هر محور اصلی سطح شهر در دست اقدام می‌باشد.
 

انتهای پیام//ف. م
 
 

 

هزار و 500 اصله درخت صنوبر در مشهد تیمار محافظتی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار