رئیس سازمان تعاون روستایی کشوراز ایجاد صنایع تبدیلی در استان کردستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ حسین صفایی در بازدید از باغات انگور شهرستان سروآباد گفت: باتوجه به تولید سالانه بیش از 13 هزار تن انگور ارگانیک در شهرستان سروآباد ساخت سردخانه در این شهرستان یک ضرورت است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل نبود سردخانه در شهرستان سروآباد محصولات ارگانیک باغی این شهرستان نظیر انگور در بازارهای مصرف بدون اینکه شناسنامه ای برای این محصولات وجود داشته باشد، عرضه می شود

صفایی گفت: احداث سردخانه در این شهرستان برای عرضه انگور آن در یک دوره زمانی طولانی تر و با برند خود شهرستان از برنامه های مهم تشکل های کشاورزی است.

به گفته رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در صورت احداث و ایجاد صنایع تبدیلی در استان کردستان باید با افزایش سرمایه گذاری در استان امکانات و زیرساخت های لازم را برای ایجاد صنایع فرآوری فراهم کنیم تا هزینه های حمل کاهش و اشتغال افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: از امسال شرایطی فراهم شده که تعاونی ها و اتحادیه های استان کردستان محصولات باغی این استان نظیر انگور را در غرفه ها و بازارهای خاص استان تهران که از بازارهای پرمصرف کشور است، عرضه کنند.

انتهای پیام/م

منبع:خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان

ضرورت ساخت سردخانه در شهرستان سروآباد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.