وزیر نفت خبر داد؛

اجرای فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر

وزیر نفت از اجرای فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان که امروز دوم شهریورماه در محل استانداری در اهواز برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت، گفت: خوزستان مزیت بزرگ نزدیکی به دریا و کشور عراق را دارد و باید در این زمینه به گونه‌ای رفتار شود تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.
وی بیان داشت: کشور عراق تا 15سال آینده پتروشیمی نخواهد داشت و حتی آن‌ها در فاز پتروشیمی هنوز وارد نشده‌اند، هرچه با آن‌ها صحبت می‌کنیم تا برنامه آن‌ها را بدانیم، چیزی متوجه نمی‌شویم. اخیرا از آن‌ها درخواست کردیم تا گاز ترشی را که می‌سوزانند به ایران بفروشند اما آن‌ها جواب درست و مشخصی نداده‌اند.
زنگنه تصریح کرد: عراق حتی اگر پتروشیمی احداث کند، پتروشیمی بالادستی خواهد بود و تا زمانی که بخواهد به ساخت پتروشیمی پایین دستی و تبدیل کالای نهایی برسد زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید.
وزیر نفت افزود: اگر بتوانیم در تولید کالای نهایی در ایران و خوزستان پیشتاز شویم، می‌توانیم بازار عراق را در اختیار بگیریم و هرچه که نیاز باشد به عراق صادر کنیم.
این مقام مسئول اذعان داشت: تکمیل زنجیره تولید جز دستور ستاد اقتصاد مقاومتی است که با این کار هم می‌توانیم به صادرات بپردازیم و هم نیاز بازار داخل را مرتفع کنیم.
وی اظهار کرد: تصمیم داریم تا فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی بندر امام را اجرایی کنیم تا مجددا صنایع پتروشیمی بیش تری در آن منطقه فعال شوند. به هر میزان که نیاز این صنایع باشد گاز تامین خواهیم کرد، زیرا خوزستان علی‌رغم آنکه منطقه‌ای نفت‌خیز است اما کمبود گاز دارد. در این زمینه به هر میزان گاز که نیاز واحدهای پتروشیمی باشد را تامین خواهیم کرد.
بیژن زنگنه گفت: یکی از مزیت‌های مهم خوزستان، وجود ظرفیت ساخت تجهیزات و قطعات نفت در استان است و باید به تولیدکنندگان کمک کرد و امیدواریم با قراردادهایی که برای بازسازی و نوسازی تاسیسات نفت منطقه خوزستان به امضا می‌رسد، این تولیدکنندگان نیز بتوانند بیش تر فعال شوند.
وی اذعان کرد: برای آینده خوزستان بسیار امیدوار هستم، زیرا همه چیز در این استان روشن است و فقط باید در خوزستان کار کرد و افکار عمومی مردم خوزستان را برای جهش آماده کرد.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.