پورعابدى در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح كرد؛

تلاش برای ایجاد مراکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ها

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی از تلاش برای ایجاد مراکز هدایت شغلی در دانشگاه های کشور خبر داد.

تلاش برای ایجاد مراکز هدایت شغلی در دانشگاه‌هامحمرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ؛در خصوص توجه به روند اشتغال جوانان با توجه به اجرای طرح های پژوهشی اظهار كردر: مراکز آموزش عالی طی یک دهه قبل توسعه 76 برابری داشته است، بر این اساس جهاد دانشگاهى مساله اشتغال زایى متناسب با این توسعه دانشی را یکی از چالش های اصلی خود می داند و برنامه هایی را برای آن در نظر گرفته است.

وی افزود: نهاد همیاری اشتغال دانش آموختگان تاسیس شده است تا با کمک این نهاد انجام پژوهش های کاربردی، توانمندسازی به طور خوداشتغالی یا کارآفرینی و اطلاع رسانی برای فرصت های شغلی موجود برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

راه اندازى سامانه اينترنتى جاب براى دانش آموختگان جوياى كار

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: سامانه اینترنتی جاب ایران برای دانش آموختگان جویای کار راه اندازی شده است تا کارفرمایان نیازهای خود را اعلام و متقاضیان برای حضور اعلام آمادگی کنند و در چرخه تولید و صنعت به فعالیت بپردازند.

پورعابدی تصریح کرد: به دنبال ایجاد مراکز هدایت شغلی در دانشگاه ها هستیم تا دانشجویان در دوران تحصیل توانایی های خود را بشناسند.

وی یادآور شد: علاوه بر هدایت شغلی افراد بايد توان ماندگاری در کار را نیز داشته باشند و خود را با مسائل روز  مطابقت دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار