گابریل: ترکیه کنونی هیچگاه نمی‌تواند عضو اتحادیه اروپا شود

وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه «بیلد» این کشور، گفت ترکیه تحت رهبری اردوغان هیچگاه نمی‌تواند عضو اتحادیه اروپا شود.

گابریل: ترکیه کنونی هیچگاه نمی تواند عضو اتحادیه اروپا شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان، گفت ترکیه تا زمانی که تحت رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، است نمی تواند به عضویت اتحادیه اروپا درآید.


انتظار می رود سخنان گابریل که در مصاحبه با روزنامه مشهور بیلد آلمان بیان شد باعث تشدید تنش ها در روابط دو کشور شود. اردوغان نیز هفته قبل از ترک های ساکن آلمان خواسته بود احزاب اصلی آلمان را در انتخابات عمومی ماه آینده تحریم کنند.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: «کاملا آشکار است ترکیه در شرایط کنونی هیچگاه عضو اتحادیه اروپا نخواهد شد. دلیل این موضوع هم این نیست که ما نمی خواهیم ترکیه به عضویت اتحادیه اروپا درآید، بلکه دولت ترکیه و اردوغان خود به سرعت در حال دور شدن از تمام ارزش هایی هستند که این اتحادیه به خاطر آنها شناخته می شود».

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از حملات اردوغان به مخالفان خود در پی کودتای نافرجام سال گذشته به شدت از سیاست های او انتقاد کرده اند. گفتگوهای مربوط به الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا عملا به بن بست رسیده است؛ هرچند ترکیه هنوز نامزد عضویت در این اتحادیه است.


رئیس جمهور ترکیه مدعی است حمله به مخالفان و افزایش اختیارات ریاست جمهوری برای مدیریت چالش های جدی پیش روی امنیت ترکیه درون و ورای مرزهای این کشور ضروری است.

انتهای پیام/


وزیر خارجه آلمان پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را در مقطع کنونی غیرممکن خواند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار