تخلیه چندین منطقه مسکونی در آمریکا با نزدیک شدن طوفان سهمگین هاروی

با نزدیک شدن شدیدترین طوفان 12 سال اخیر آمریکا به سواحل ایالت تگزاس، هزاران نفر از ساکنان مناطق کم‌ارتفاع، خانه‌های خود را ترک می‌کنند.

تخلیه چندین منطقه مسکونی در آمریکا با نزدیک شدن طوفان سهمگین هاروی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتد پرس، با نزدیک شدن طوفان هاروی، شدیدترین طوفان 12 سال اخیر آمریکا، به ایالت تگزاس، هزاران نفر از ساکنان مناطق کم‌ارتفاع خانه‌های خود را ترک کردند. طوفان هاروی روز پنجشنبه در شرایطی حرکت به سمت سواحل ایالت تگزاس آمریکا را در پیش گرفت که می تواند باعث بارش نزدیک به نیم متر باران و وزش بادهایی با سرعت 125 کیلومتر در ساعت شود. هاروی احتمالا شدیدترین طوفانی است که در دوازده سال اخیر در آمریکا وزیده است.


مسئولان سازمان هواشناسی، این طوفان را طوفانی با خطر فراوان توصیف می کنند که می توانند جان افراد را در معرض خطر قرار دهد. میلیون ها نفر از مردم آمریکا خود را برای وقوع این طوفان آماده می کنند؛ طوفانی که می تواند ده ها منطقه واقع در مناطق داخلی را که دور از ساحل قرار دارند تحت تاثیر قرار دهد.


پیش بینی می شود این طوفان در واپسین ساعات روز جمعه یا ساعات اولیه روز شنبه و در منطقه ای مابین بندر اوکانر و خلیج ماتاگوردا با عبور از دریا وارد خشکی شود.


آخرین طوفان با این شدت که در آمریکا روی داد طوفان ویلما بود که در اکتبر سال 2005 در فلوریدا به وقوع پیوست.
طوفان بزرگ سندی که در سال 2012 نیویورک و نیوجرسی را در نوردید، بادهای شدیدی را که هاروی ایجاد کرده است، نداشت.


مسئولان همه هفت منطقه تشکیل دهنده ایالت تگزاس از ساحل کورپوس کریستی گرفته تا گالوِستون آیلند دستور خروج ده ها هزار نفر را که در مناطق کم ارتفاع زندگی می کنند صادر کرده اند. با این حال برخی مقامات درباره پایین بودن میزان تخلیه مناطق ابراز نگرانی کرده اند.

 

انتهای پیام/


تخلیه مناطق مسکونی در ایالت تگزاس از بیم طوفان هاروی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار