اخراج صدها تن از کارکنان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی ترکیه به اتهام ارتباط با کودتای نافرجام این کشور

دولت ترکیه با انتشار دو آیین نامه جدید، 928 نفر از کارکنان وزارتخانه ها و سازمان های دولتی این کشور را اخراج کرد.

اخراج صدها تن دیگر از کارکنان وزارتخانه ها و دستگاه‌های دولتی ترکیه به اتهام ارتباط با کودتای نافرجام این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، با انتشار دو آیین نامه جدید دولت ترکیه که به اتکای قانون حالت فوق العاده صادر شده است، 928 تن از کارکنان وزارتخانه ها و سازمان های دولتی  این کشور به بهانه ارتباط با کودتای نافرجام این کشور، از کار اخراج شدند.


142 نفر از این افراد از کارکنان وزارت دادگستری ترکیه  و سازمان های تابعه، 215 تن از کارکنان وزارت کشور و سازمان های تابعه،‌ 172 تن از اعضای هیئت علمی و کارکنان اداری دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی، 106 تن از پرسنل نیروی زمینی، 40 تن از پرسنل نیروی دریایی، 59 تن از پرسنل نیروی هوایی، 19 تن از کارکنان وزارت دفاع ملی ترکیه و بقیه از کارکنان دیگر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی بودند.

بر اساس این آیین نامه ها که در روزنامه رسمی دولت جمهوری ترکیه منتشر شد 57 تن از کارکنان وزارتخانه ها و سازمان های دولتی که پیش‌تر از کار اخراج شده بودند، بار دیگر به مشاغلشان باز گردانده شدند.

همچنین 13 تن از پرسنل بازنشسته ارتش ترکیه که 10 تن از آنان ژنرال بازنشسته بودند خلع درجه شدند و حقوق و امتیازات بازنشستگی آنان نیز لغو شد.

انتهای پیام/


اخراج 928 نفر از کارکنان وزارتخانه ها و دستگاه‌های دولتی ترکیه به بهانه ارتباط با کودتاچیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار