عطایی: امیدها به ثبات نرسیده بودند/ توقع این است كه به حریفان آسیایی نبازیم!

كارشناس و مربی والیبال ایران معتقد است تیم ملی امید با تغییرات بازیكنان در هر تورنمنت مواجه شد و به ثبات كافی نرسیده بود.

بهروز عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از كسب مقام هفتمی تیم ملی زیر 23 سال ایران در مسابقات قهرمانی امیدهای والیبال جهان، اظهار داشت: موضوع مهم این است كه نباید فرمول مسابقات و تغییر قوانین این رقابت‌ها را دلیلی بر این ناكامی دانست، زیرا این شرایط برای همه تیم‌ها یكسان بوده است.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی جهان در هر رده سنی كه برگزار شود شرایط خاصی را داراست و سختی‌های خودش را دارد. با این حال كمترین توقعی كه از تیم امید در این رقابت‌ها می‌رفت، این بود كه مقابل حریفان آسیایی تن به شكست ندهد. تیم ایران نباید به ژاپنی می‌باخت كه در قهرمانی امیدهای آسیا آن را شكست داده بود. اگر مقابل ژاپن نتیجه را واگذار می‌كردیم لااقل می‌توانستیم پنجم جهان شویم.

این كارشناس والیبال به شكست تیم امید در ابتدای مسابقات اشاره كرد و گفت: تیم ایران در همان ابتدا مقابل ژاپن نمایش خوبی نداشت و تن به شكست داد و در ادامه هم روند صعودی را در این تیم شاهد نبودیم. به اعتقاد من دلایل این شكست باید از منظر فنی به طور كامل مورد بررسی قرار گیرد.

عطایی به تغییراتی كه در نفرات این تیم در سه تورنمنت اخیر ایجاد شده بود، اشاره كرد و تصریح كرد: تیم ملی امید در مسابقاتی كه شركت كرد نفرات متفاوتی را در تركیب خود دید. بعد از مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا برخی بازیكنان تیم جوانان به این تیم اضافه شدند. بازیكنانی مانند رسول آقچه‌لی و علی اصغر مجرد و .... . من فكر می‌كنم این تیم در تركیب و نفرات خود به ثبات نرسیده بود.

وی افزود: در مجموع اعتقاد من این است كه خواسته‌ای كه از این تیم ایجاد شده بود، محقق نشد. حداقل انتظار این بود كه مقابل تیم‌های آسیایی شكست نخوریم و در نبرد پنجم تا هشتمی با فراموش كردن عدم راهیابی به جمع 4 تیم برتر، با انگیزه‌تر و مصمم‌تر عمل كنیم.

كارشناس والیبال ایران به عدم حضور امین اسماعیل‌ن‍ژاد در تیم امید به دلیل آسیب‌دیدگی اشاره كرد وگفت: نمی‌توان گفت كه نبودن این بازیكن در روند تیم بی‌تاثیر بود اما به اعتقاد من آقچه‌لی در پست قطرپاسور بازیكن بهتری است و آینده بهتری دارد. من جنس بازی این بازیكن را بیشتر می‌پسندم. در مجموع به اعتقاد من نتیجه تیم امید در مصر به نبودن اسماعیل نژاد نمی‌تواند چندان مرتبط باشد.

**قيمت و اثرگذاری مربيان تطبيق داده شود!

عطایی در ادامه خاطرنشان كرد: تیم امید در كار گروهی هم با مشكل مواجه بود و این موضوعی است كه شخص سیچلو به عنوان سرمربی به این موضوع اذعان داشت. این مشكلات باعث عدم نتیجه‌گیری تیم زیر 23 سال ایران در مسابقات امیدهای جهان شد.

این كارشناس و مربی والیبال درخصوص ارزیابی خود از عملكرد خوان سیچلو در تیم امید گفت: من هم مانند بسیاری از كارشناسان معتقدم كه سیچلو دستیار بهتری است و در پست سرمربی‌گری و نفر اول بودن در كادر فنی رزومه قوی ندارد.

وی در ادامه تصریح كرد: سیچلو مربی ارزان قیمتی نیست و وقتی قرار است یک مربی خارجی در ایران فعالیت كند و هزینه‌های او پرداخت شود ، باید به تطابق هزینه‌ها و كارآیی یک مربی توجه شود. اگر قرار است تفاوت یک مربی خارجی با یك مربی داخلی تنها 10 تا 15 درصد باشد، چرا باید هزینه بشود؟ قطعا مربیان داخلی هم می‌توانستند این نتیجه را با تیم امید بگیرند.

عطایی اظهار داشت: این مسابقات تجربه خوبی بود كه از حالا به بعد برای گزینش مربیان و همكاری با آن‌ها كارشناسی بیشتری صورت بگیرد. یک مربی خار جی در صورتی برای والیبال ایران مفید خواهد بود كه تغییرات و تحولات زیربنایی ایجاد كند. باز هم تاكید می‌كنم كه اثرگذاری یک مربی با قیمتی كه برایش در نظر گرفته می‌شود تطبیق داده شود.

انتهای پیام/

بهروز عطایی از دلایل ناكامی تیم امید در مصر می‌گوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار