فرماندار سمنان :

بیش از 70 طرح شهرستان سمنان به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید

در شهرستان سمنان 72 طرح به ارزش 117 میلیارد و 600 میلیون تومان، با حضور استاندار سمنان بهره‌برداری و آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سیدعباس دانایی فرماندار سمنان در مراسم افتتاح و آغاز به کار طرح های شهرستان سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در آستانه امامزاده یحیی(ع) گفت: 72 طرح عمرانی، اقتصادی و تسهیلاتی با 117 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار در شهرستان سمنان در بخش‌های مختلف افتتاح و یا آغاز شد که 67 طرح عمرانی با 30 میلیارد و877 میلیون تومان از این تعداد طرح‌های افتتاحی است.


فرماندار سمنان به افتتاح طرح بازسازی تاریخی خانه کلانتر و عمارت بادگیر و چهار طرح میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان اشاره کرد و افزود : این پنج طرح با هزینه 85 میلیارد و 400 میلیون تومان افتتاح شد و در مجموع پنج طرح میراث فرهنگی سمنان برای 456 نفر اشتغالزایی دارد.


وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 10 طرح همزمان با هفته دولت 96 با اعتبار 124 میلیارد تومان در شهرستان سمنان، به آغاز به ساخت تصفیه‌خانه جنوب شهر سمنان با اعتبار 55 میلیارد تومان از سوی سرمایه گذار اشاره و تصریح کرد : پیش بینی شده این تصفیه‌خانه در مدت سه سال آینده به بهره برداری برسد.


دانایی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی دولت تدبیر و امید برای این شهرستان، اظهار داشت : از 60 طرح اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده در استان سمنان 17 طرح مربوط به شهرستان سمنان است که از این تعداد سه طرح بعد از هفته دولت به بهره برداری می رسد و در مجموع، در دولت تدبیر و امید یک هزار 500 میلیارد تومان طرح های عمرانی و اقتصادی در شهرستان سمنان به بهره رسیده است.


فرماندار سمنان به ظرفیت بالای گردشگری و وجود 250 هکتار بافت تاریخی این شهرستان اشاره کرد و افزود : بیش از 100 اقامتگاه سمنان با مشارکت مردم و تسهیلات ارزان‌قیمت نوسازی می‌شود.


وی با اشاره به آسیب های اجتماعی بافت‌های شهری، بیان داشت : سه محله کهنه دژ با 42 هکتار مساحت و ابوذر با 20 هکتار در جنوب شهر سمنان و مسکن مهر در اولویت ساماندهی شهری قرار گرفته است.


در این مراسم محمدرضا خباز استاندار، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند و مسوولان ضمن حضور در گلزار شهدای شهر سمنان در امامزاده یحیی(ع) به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.


در هفته دولت 486 طرح عمرانی، اقتصادی و تسهیلاتی با اعتبار 303 میلیارد تومان با ایجاد 754 شغل در استان سمنان افتتاح می‌شود.


انتهای پیام / ذ


افتتاح 486 طرح در استان سمنان به مناسبت هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.