مقدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتخاب رؤسای ارکان حزب سازمان عدالت و آزادی/پوست‌اندازی جریان اصلاحات ضرورت دارد

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی گفت: اصلاحات باید به سمت جوان‌گرایی حرکت کند و فقط شب انتخابات از جوانان استفاده نکنیم.

مهدی مقدریمهدی مقدری دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر از انتخاب روسای ارکان تشکل متبوعش داد و اظهار داشت:  20 مرداد ماه سال جاری کنگره سازمان عدالت و آزادی برای اولین بار در تهران برگزار شد و طی آن  اعضای شورای مرکزی و دبیرکل برای دو سال آینده انتخاب شدند. 

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته شورای مرکزی، امیر طاهری قائم مقام دبیرکل، بهراد بهشتی معاون سیاسی، علی ناظم زاده معان اجرایی، مسعود رهبری سخنگو، مهدی معنوی  رئیس کمیته مناطق، امیر طاهری رئیس کمیته تشکیلات حزب شدند.

مقدری افزود: همچنین در این جلسه علی صادقیان رئیس شورای مرکزی،  بهراد بهشتی نایب رئیس، سمیه وکیلی دبیر شورای مرکزی، نیما عرفان رئیس کمیته اطلاع رسانی، کیوان مصیبی رئیس کمیته آموزش، مهدی توکلی رئیس کمیته جوانان و  وحید رضائیان رئیس کمیته مالی و پشتیبانی  شدند.

نگاه رئیس‌جمهور به چینش کابینه فراجناحی بوده است

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی درباره  ترکیب وزرای کابینه دوازدهم، تصریح کرد: نگاه رئیس‌جمهور به انتخاب وزرا فرا جناحی بوده و کابینه دوازدهم نیز براساس گرایش‌های یک جناح سیاسی تنظیم نشده است.

مقدری گفت: روحانی تلاش کرده، از مجموعه نیروهایی که در کشور فعال هستند، استفاده کند و مبنای وی برای پیشبرد برنامه‌هایش تعامل جناح‌های درون حاکمیت است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور براساس اثر بخشی و کارآمدی همکاران خود را انتخاب کرده است، اظهار داشت: در ترکیب کابینه جدید حضور وزرایی که کارنامه قابل قبولی در دوره گذشته از خود نشان دادند، مثبت است. چنانچه وزرایی  به عملکردشان انتقاد وارد بود،  در کابینه دوازدهم حضور ندارند .

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی اضافه کرد: در کنار نقاط مثبت چینش کابینه، انتقاداتی هم وارد است از جمله اینکه تلاشی چشم‌گیری برای بکارگیری افرادی که از بدنه اصلاح طلبی و  جریان حامی دولت بودند، نشده است.

پوست‌اندازی اصلاحات و بکارگیری جوانان نیاز امروز است

مقدری درباره درخواست برخی اصلاح‌طلبان برای پوست‌اندازی و تغییراتی در این جریان، بیان‌کرد: جوان‌گرایی نیاز امروز کشور است، یکی از بندهای سند چشم‌انداز سازمان عدالت و آزادی مربوط به تربیت و پرورش کادر مدیریتی و سیاسی بدنه اصلاح طلبی برای نسل آینده اصلاحات در ایران است.

وی تاکید کرد: اصلاحات باید به سمت جوان‌گرایی حرکت کند در این مسیر لازم است تا مسئولیت‌های تشکیلاتی را هم در اختیار جوانان بگذارند و اینگونه نباشد که فقط شب انتخابات آن هم به عنوان سیاهی لشکر از آنان استفاده کنیم.

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی با بیان اینکه تمرین دموکراسی درون احزاب و جناح اصلاحات ضروری است، اضافه کرد: از مسئله کادرسازی و پرورش نیروهای توانمند هم نباید غافل شد چرا که کشور در آینده  به مسئولینی توانمند نیاز دارد.

نامه نگاری به کمیسیون ماده ده در مورد قانون جدید فعالیت احزاب

مقدری با اشاره به ایرادهای قانون جدید فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی، گفت: کمیته تشکیلات حزب مامور جمع بندی انتقادهای اعضا نسبت به قانون جدید فعالیت احزاب شده است و جمع بندی نهایی در اختیار کمیسون ماده ده قرار می‌گیرد.

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی خاطر نشان کرد: فرآیندی که در قانون جدید فعالیت احزاب دیده شده،  منجر به فعالیت احزاب صرفا در ایام انتخابات می‌شود که عمر آنان فقط یک فصل است و خلاقیت‌های نوین حزبی هم با این قانون شکل نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار