در دومین جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری؛

آشپز گنابادی عنوان سرآشپز برتر را کسب کرد

در دومین جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» منطقه ۴ کشور، بانوان گنابادی عنوان سرآشپز برتر را کسب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علیرضا شناسایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت :در دومین جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری منطقه ۴ کشور که از تاریخ ۱ الی ۳ شهریور در استان سمنان شهرستان شاهرود برگزار شد شهرستان گناباد همچون سال گذشته حضور فعالی داشت.

وی افزود: در دومین دوره این جشنواره گناباد در بخش صنایع دستی استاد حسن ترابی با عرضه سفال‌مند گناباد و در بخش غذا‌های سنتی آشکده میراث گناباد به نمایندگی از استان خراسان حضور داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت: در این دوره آش رشته به عنوان پیش غذا، قورمه به عنوان غذای اصلی و کاچی به عنوان دسر مورد داوری قرار گرفت که در پایان آشکده میراث گناباد خانم‌ها منیره حیدری و ملیحه مصباح عنوان سرآشپز برتر خراسان رضوی را کسب کردند.


شناسایی با بیان اینکه گناباد در زمینه غذا‌های سنتی و بومی از جایگاه ممتازی در استان خراسان و کشور برخوردار است افزود: در نخستین دوره این جشنواره که سال گذشته برگزار شد هم آشپز‌های گنابادی رتبه نخست را از آن خود کردند؛ همچنین انتخاب آش جوشپره به عنوان آش برتر ایران در نخستین جشنواره ملی آش ایران در زنجان از دیگر موفقیت‌های این شهرستان است.

انتهای پیام//ف.ج
 

درخشش گنابادی ها در دومین جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار