سرعت خدمت به مستأجران آستان قدس رضوی افزایش می‌یابد

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت:‌ پیرو توافقات صورت پذیرفته ارسال الکترونیکی درخواست مستأجران به صورت برخط و به‌سرعت انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛غلامرضا رحمتی‌زاده در مراسم رونمایی از سامانه پیشخوان خدمت مجازی آستان قدس رضوی در دفاتر اسناد رسمی اظهار داشت: بنابر تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی در زمینه تسریع در خدمت‌رسانی به مراجعان به‌ ویژه در حوزه معاونت املاک و اراضی که بیشترین سهم مراجعان خارج از سازمان را دارد، تسهیل فرایندها و کاهش زمان رسیدگی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

رحمتی‌زاده بیان کرد:‌ پیرو توافقات صورت پذیرفته فی‌مابین اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان رضوی و معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی، ارسال الکترونیکی درخواست مستأجران آستان قدس رضوی از سوی سردفتران اسناد رسمی، آماده‌سازی، آموزش و عملیاتی شد.

وی افزود:‌ از مزایای این پیشخوان خدمت مجازی می‌توان به جلوگیری از هرگونه اشتباه و خطا در ثبت خدمات مستأجران و از سویی امکان رصد آخرین وضعیت انجام خدمت توسط مستأجران اشاره کرد.

رحمتی‌زاده گفت:‌ امید است پس از اجرای آزمایشی موفق این طرح  پیشخوان خدمت مجازی آستان قدس رضوی در بیش از 500 دفتر اسناد رسمی خراسان رضوی و در آینده در دفاتر اسناد رسمی کشور مورد استفاده قرار گیرد.هرچه در فضای الکترونیک و مکانیزه فعالیت را گسترش دهیم رضایتمندی بیشتری از سوی مردم خواهیم داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ هدف از اجرای این طرح تسریع در رسیدگی به درخواست مردم است تا حدی که افراد بتوانند از منزل امور مرتبط با املاک و اراضی خود را پیگیری کنند.

وی افزود: حذف مراجعه حضوری و کاهش ترددهای بین شهری و کاهش هزینه های مادی و معنوی از دیگر مزایای این طرح است.

مدیرکل اداره ثبت‌اسناد و املاک خراسان رضوی نیز در این مراسم بیان کرد:‌ بر اساس تفاهم‌نامه‌ میان آستان قدس رضوی و اداره کل ثبت‌اسناد و املاک خراسان رضوی و کانون سردفتران و دفتر یاران، انتقال یا اجاره عرصه بین اشخاص یا سازمان‌ها و آستان قدس رضوی توسط این سامانه بر خط انجام می‌شود.

عبدالحسین رامشی افزود:‌ مزیت این کار حذف رفت‌وآمد ارباب‌رجوع،‌ سرعت و دقت رسیدگی و بهینه‌سازی اقداماتی است که در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران نیز در آیین رونمایی از این سامانه گفت: ‌این سامانه ابتدا در چند دفتر اسناد رسمی به‌ عنوان آزمایشی استفاده خواهد شد که در صورت موفقیت، تعداد دفاتر گسترش خواهد یافت.

محمدرضا غلام‌پور بیان کرد:‌ کلاس‌های آموزشی ویژه کاربران این سامانه قبلاَ در مرکز آموزش ضمن خدمات آستان قدس رضوی برگزار شده است.امید است با استفاده از این سامانه علاوه بر سرعت و دقت شاهد توزیع عادلانه خدمت به مردم باشیم.

 انتهای پیام/س

خدمات الکترونیکی به مستاجران آستان قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.