بهره برداری از 9 طرح تولیدی همزمان با هفته دولت درکردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:درایام هفته دولت، در شهرستان های مختلف استان حدود 218 میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب 9 طرح تولیدی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج  ، محمد دره وزمی، گفت: 9 طرح صنعتی در شهرستانهای مختلف استان با اشتغالزایی 120 نفر همزمان با هفته دولت وارد چرخه تولید و اشتغالزایی می شود.

وی افزود: این تعداد طرح در چهار شهرستان قروه، بانه، دهگلان و سنندج با 217 میلیارد و531 میلیون ریال اعتبار در بخش تولید اجرا شده است.

 وی عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز این طرح ها از محل آورده بخش خصوص و تسهیلات بانکی، تامین شده  است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه در شهرستان سنندج با 28 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار و 25 نفر اشتغال بزرگترین طرح از نظر ایجاد شغل و تعاونی 3162 ورق سازان معقول بیجار تولید کننده ورق کارتن چندلا نیز با 55 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار بزرگترین طرح از نظر سرمایه گذاری است که در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.

 دره وزمی افزود: سرمایه گذاری صنعتی این استان در چهار سال گذشته نسبت کل سرمایه گذاری های قبل از سال 92 بیش از 9 برابر افزایش یافته است.

 وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری صنعتی استان در سال 92 حدود 10 هزار میلیارد ریال برآورد می شد، افزود: هم اکنون با حمایت های دولت میزان سرمایه گذاری با 916 درصد به بیش از 30 هزار میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح ها پنج هزار و 200 فرصت شغلی جدید در صنایع استان ایجاد شده که در این بخش نیز حدود 84 درصد رشد نسبت به کل فرصت های شغلی گذشته داشته است و هم اکنون حدود 11 هزار فرصت شغلی در این بخش وجود دارد.

انتهای پیام/م

بهره برداری از 218 میلیارد ریال طرح تولیدی در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.