ترامپ دستور توقف استخدام افراد تراجنسیتی در ارتش آمریکا را صادر کرد

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته با صدور دستوری، استخدام افراد تراجنسیتی در ارتش این کشور را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) در حکمی رسمی، به وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) دستور داد که مانع از استخدام افراد تراجنسیتی در ارتش شود. او تصمیم‌گیری در خصوص ادامه خدمت افراد تراجنسیتی -که پیشتر در ارتش استخدام شده‌اند و مشغول فعالیت هستند- را به فرماندهان ارتش واگذار کرد.

دونالد ترامپ همچنین در این حکم وزارت دفاع آمریکا را از ارائه کمک‌های پزشکی و درمانی به افراد تراجنسیتی که هم‌اکنون در ارتش آمریکا مشغول خدمت هستند، منع کرد.

این در حالیست که در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶، باراک اوباما به افراد تراجنسیتی اجازه داد در ارتش آمریکا خدمت و در عین حال کمک‌های پزشکی دریافت کنند. وی همچنین به ارتش این کشور دستور داد به این گونه افراد اجازه دهند به نیرو‌های مسلح آمریکا ملحق شوند.

 جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، اوایل سال جاری میلادی ورود سربازان تراجنسیتی به ارتش را تا ژانویه سال ۲۰۱۸ به تعویق انداخت.

دونالد ترامپ پیش از این هم در ۲۶ ژوئیه سال جاری میلادی در حساب توییتر خود ممنوعیت ورود افراد تراجنسیتی به ارتش آمریکا را اعلام کرده بود. او نوشت: پس از مشورت با ژنرال‌های ارتش و کارشناسان نظامی باید به اطلاع برسانم که دولت آمریکا نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد افراد تراجنسیتی در هیچ بخشی از ارتش آمریکا خدمت کنند. ارتش ما باید بر روی پیروزی قاطع متمرکز شود و نمی‌تواند بار هزینه‌های سرسام آور پزشکی را که تراجنسیتی‌ها به بار می‌آورند، تحمل کند.

تراجنسیتی یک نام عمومی برای افرادی است که مایل به تغییر قواعد فرهنگی، اجتماعی و فیزیکی نقش جنسیتی خود هستند. 


انتهای پیام/

دستور جدید دونالد ترامپ در خصوص ممنوعیت استخدام افراد تراجنسیتی در ارتش آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار