محمد محقق خواستار بسیج مردمی علیه گروه های تروریستی شد

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در واکنش به حمله مهاجمان انتحاری به مسجد امام زمان شهر کابل از تمامی شهروندان کشور خواسته تا علیه گروه‌های تروریستی بسیج شوند.

محمد محقق خواستار بسیج مردمی علیه گروه های تروریستی شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست اجرایی امروز (شنبه) با نشر اعلامیه‌ای به نقل از آقای محقق حملات تروریستی روز گذشته در مسجد امام زمان شهر کابل را به شدت محکوم کرده است.

آقای محقق گفته؛ ملت عزیز و با دیانت؛ با توجه به اینکه اینگونه حملات برای ایجاد نفاق مذهبى میان شهروندان باهم برادر افغانستان طراحی و عملی می‌شوند، مردم ما باید هوشیار باشند و با آگاهی از دسایس بیگانگان و صبر اسلامی خودشان توطئه‌های دشمنان قسم خورده این ملت را خنثی نمایند.

در اعلامیه گفته شده است “به ملت عزتمند افغانستان خطاب می کنم؛ درست است که فرزندان قهرمان شما در صفوف نیروهای امنیتی برای تامین امنیت کشور تلاش دارند، ولی شما مردم در قالب بسیج‌هاى مردمى همیشه برای مقابله با هرنوع شرایط آمادگی داشته باشید تا از وقوع چنین جنایات وحشتناک و حوادث خونین جلوگیری نمایید. چه در شهرها و چه در ولایات، در مساجد و تکایا و در هر جایی که هستید، در هماهنگی با ارگانهای امنیتی، آمادگی همه جانبه بگیرید”.

معاون دوم ریاست اجرایی همچنان از حکومت خواسته که از طرح امنیتی و اداری مناطق مرکزی و نقاط آسیب پذیر کشور و اماکن مذهبی که او و معاون دوم ریاست جمهوری به شورای امنیت فرستاده‌اند حمایت کند.

آقای محقق گفته:” از حکومت می‌خواهیم برای بسیج مردمى حمایت از آن مناطق و مراکز، امکانات لازم را فراهم نماید تا مردم بتوانند در کنار نیروهای امنیتی شان از جان و مال خود دفاع نموده و در جلوگیری از فجایع این چنینى سهم بگیرند. طبیعی است، در صورتی که حکومت مردم را حمایت و تجهیز نکند، مسوولیت خون هاى بناحق ریخته مردم بدوش حکومت خواهد بود زیرا مطابق قانون این حکومت است که وظیفه تأمین امنیت را بدوش دارد”.

وی تاکید کرده:”تنها وظیفه حکومت به این خلاصه نمیشود که بعد از وقوع جنایات بشرى صورت اطفال شهداء و زخمیان حادثه را فریبکارانه ببوسد و یکمقدار کمک مالى کند و اشک تمساح بریزد، با توجه به طریقه عمل خوارج تکفیرى، حکومت باید تدابیر مؤثر پیشگیرانه داشته باشد که از قتل عام مردم در مساجد و مراکز عمومى جلوگیرى شود”.

روز گذشته تروریست های داعش با حمله به مسجد امام زمان در شهر کابل بیش از ۲۰ از نمازگران را به شهادت رساند و ده ها تن دیگر نیز در این رویداد زخمی شده است. اما منابعی قربانیان این رویداد را بیشتر از آن چیزی می دانند که مقامات اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار