فرماندار کاشان خبرداد:

رویداد محور بودن گردشگری موجب اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری است

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: رویداد محور بودن گردشگری موجب تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل مختلف، کاهش نرخ بیکاری، افزایش توسعه و پیشرفت روز به روز این حوزه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مومنیان، در آیین افتتاح سه طرح اقامتی بوم‌گردی کاشان ضمن عرض تبریک هفته دولت گفت : تحقق ماندگاری توریست در هر منطقه نیازمند وجود اقامتگاه‌های مناسب آن است.

وی، لزوم تشکیل کارگروهی در حوزه سیاستگزاری اقامتگاه‌های بومگردی را تاکید کرد و گفت: افراد سرمایه گذار با این کارگروه و  یک برنامه نظام‌مند می‌توانند بهتر، بیشتر و موثرتر در این مسیر قدم بردارند.

به‌گفته‌وی، کاشان در مرکز توجه سرمایه گذاری گردشگری است زیرا هر گردشگر میتواند میلیون ها تومان سرمایه در گردش را به ویژه در شغل های خرد به ارمغان آورد.

فرماندار کاشان شغل پایدار را با دوام حداقلی 10 ساله و کسب درآمد معقول دانست و عنوان کرد: گردشگری در کاشان به صورت مفهومی و بازآفرینی و احیا، رشد چشمگیری پیدا کرده است و امید است با این شرایط کاشان به یکی از قطب های گردشگری تبدیل شود.

وی، ضمن ابراز امیدواری از رفع مشکلات حوزه گردشگری با وجود رویکرد مثبت دولت در این حوزه تصریح کرد: توسعه گردشگری یکی از محورهای اصلی در دستور کار دولت است.

مومنیان، با اشاره به خرید هواپیما و ورود آن به ناوگان هوایی کشور همزمان با جشن شکسته شدن تحریم های صنعت هواپیمایی کشور ابراز داشت: از آنجا که ایران به دنبال انتقال فرهنگ غنی اسلام و ایران به سایر جوامع است یکی از راحت ترین راه های انتقال تسهیل امور گردشگری است.

وی، در پایان با تاکید بر اینکه اشتغال از طریق گردشگری یکی از راه‌های کاهش نرخ بیکاری در پایدارسازی اشتغالزایی سازگار با محیط زیست و دارای مولفه های فرهنگی برشمرد  و گفت:نرخ 7.8 درصدی بیکاری در کاشان پایین‌تر از آن در استان و کشور است.

شایان ذکر است:سه طرح اقامتی کاشان با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال با حضور معاون استاندار و فرماندار کاشان و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

 

انتهای پیام/م

توسعه گردشگری یکی از محورهای اصلی دولت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.