غربالگری بیش از 21 هزار نوآموز در استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی همدان از غربالگری 21 هزار و 783 نوآموز در بدو ورود به دبستان استان در در طرح سنجش سلامت خبر داد.

غربالگری بیش از 21 هزار نوآموز در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، پروین قربانیان اظهار داشت: تاکنون 21 هزار و 783 نوآموز مورد ارزیابی سنجش سلامت جسمانی قرار گرفته‌اند که از این تعداد، 19 هزار و 463 نفر به مدارس عادی معرفی شدند.

وی ادامه داد: 2 هزار و 320 نوآموز مشکوک به بیماری بودند که برای ارزیابی متخصصان و کارشناسان مربوطه به مرحله تخصصی معاینه معرفی شدند.

قربانیان خاطرنشان کرد: 655 نوآموز مشکوک به مشکل بینایی و 166 نفر مشکوک به مشکل شنوایی بودند، 15 نفر نیاز به ارزیابی تخصصی جسمی و حرکتی داشتند و هزار و 221 نفر نیز در ارزیابی اولیه به مرحله تخصصی آمادگی تحصیلی ارجاع داده شدند.

وی به اجرای طرح آزمایشی سنجش سلامت جسمانی در پاییز امسال اشاره کرد و گفت: در این طرح 4 هزار و 142 نفر در مرحله پیش‌دبستانی تحت غربالگری سلامت جسمانی قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان همدان با بیان اینکه تا دوم شهریورماه برخی پایگاه‌های سنجش سلامت فعال خواهند بود، افزود: برآورد می‌شود 2 هزار نفر از غربالگری در طرح سنجش سلامت جا مانده باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه سهل‌انگاری خانواده‌ها و یا در مسافرت بودن آنها موجب تأخیر در انجام این غربالگری شده است البته برای این افراد مجددا 10 مهرماه پایگاه‌ها فعال می‌شود.

انتهای پیام/ د

طرح سنجش سلامت دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار