راه‌اندازی یک سامانه دفاعی جدید برای حفاظت از دونالد ترامپ

سرویس مخفی آمریکا یک سامانه دفاعی جدید برای حفاظت از رئیس‌جمهور این کشور در کاخ سفید آزمایش کرد.

راه‌اندازی یک سامانه دفاعی جدید برای حفاظت از دونالد ترامپبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، سرویس مخفی آمریکا معمولاً تمام اقدامات ممکن را برای جلوگیری از وقوع تیراندازی نزدیک کاخ سفید انجام می‌دهد، اما شب شنبه از این قاعده مستثنی بود.

ماموران سرویس مخفی برای آزمایش یک سامانه امنیتی جدید- که برای حفاظت از کاخ سفید تهیه شده است- با سلاح‌های مختلفی به تیراندازی در اطراف این کاخ پرداختند. احتمالاً تیراندازی 80 مرتبه با سلاح‌های مختلف انجام شده است. سرویس مخفی روز جمعه بیانیه‌ای را منتشر و اعلام کرد تیراندازی‌هایی برای آزمایش سامانه‌ای که زمان واقعی شلیک‌ها و موقعیت جغرافیایی آنها را در مکان‌های محافظت شده تعیین می‌کند، انجام خواهد داد.

در این سامانه دفاعی که به فناوری «شات اسپاتر» یا یابنده محل شلیک گلوله معروف است از حسگرهای صوتی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این حسگرها محل دقیق شلیک گلوله را پیدا می‌کنند. در حال حاضر در ساختمان برخی دانشگاه‌ها و در شهرهای بزرگ مانند واشنگتن از این فناوری استفاده می شود.

یک مسئول اجرایی که از این موضوع مطلع است در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت سامانه مذکور ابزار دیگری برای تقویت عملیات‌های محافظتی ما است.

سرویس مخفی اعلام کرد این آزمایش از شنبه تا صبح امروز (یکشنبه) ادامه می‌یابد و در زمانی انجام می‌شود که دونالد ترامپ و خانواده‌اش در «کمپ دیوید»، محل استراحت و خانه ییلاقی رئیس جمهور آمریکا، به سر می‌برند. بنابر گزارش‌ها، قرار بوده این آزمایش علاوه بر کاخ سفید در رصدخانه نیروی دریایی (محل سکونت معاون رئیس‌جمهور) نیز انجام شود و در این زمان چندین مسیر اصلی در واشنگتن مسدود شوند.

کاخ سفید پیش از این بارها هدف حمله با سلاح  قرار گرفته است. «اسکار ارتگا-هرناندز» در 11 نوامبر 2011 چندین بار از داخل خودروی خود به محل سکونت باراک اوباما و خانواده‌اش در کاخ سفید شلیک کرد. یکی از گلوله‌ها پس از برخورد به شیشه ضدگلوله متوقف شد و یکی دیگر در محوطه کاخ سفید پیدا شد. اوباما در آن زمان در کاخ سفید حضور نداشت. ارتگا-هرناندز در دادگاه به 25 سال حبس محکوم شد.

در اکتبر 1994 نیز یک مرد اهل کلرادو به نام «فرانسوا مارتین دوران» دست‌کم 22 بار از پیاده‌روی خیابان پنسیلوانیا به کاخ سفید شلیک کرد. در آن زمان بیل کلینتون رئیس‌جمهور آمریکا بود و هیچ آسیبی به او و دیگران وارد نشد. دوران به اقدام به قتل رئیس‌جمهور محکوم شد.

انتهای پیام/

یک سامانه دفاعی جدید برای حفاظت از  ترامپ راه‌اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا شیطان بزرگ بدخت (ترا مپ)
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر ترامپ
آخرین اخبار