حضور تیم های ملی بسکتبال با ویلچر در رقابت های آسیایی

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر از حضور تیم های ملی در مسابقات قهرمانی آسیا به منظور کسب سهمیه رقابت های جهانی خبر داد.

حبیب خمجانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به میزبانی کشور چین از اواخر مهرماه تا اوایل آبان ماه امسال برگزار می شود و تیم ملی کشورمان در هر دو گروه مردان و بانوان در این رقابت ها حضور پیدا می کند.

او افزود: این مسابقات از لحاظ کسب سهمیه رقابت های جهانی سال آینده آلمان حائز اهمیت است و هدف ما از حضور در مسابقات چین کسب سهمیه جهانی و آمادگی بیشتر برای پارآسیایی اندونزی است.

خمجانی ادامه داد: به همین منظور نخستین اردوی آمادگی تیم ملی مردان در مردادماه برگزار شد و کادر فنی تعدادی از بازیکنان را از لیست تیم ملی حذف کردند و اردوی دوم تیم از 12 شهریورماه آغاز می شود.

او در مورد وضعیت تیم ملی بانوان عنوان کرد: نخستین اردوی آمادگی تیم از هشتم شهریورماه آغاز می شود و تا شانزدهم همین ماه ادامه دارد و در پایان این اردو ترکیب تیم ملی مشخص خواهد شد.

خمجانی در مورد حضور لژیونرهای کشورمان در تیم ملی بیان کرد: 10 ملی پوش بسکتبال با ویلچر در کشورهای اسپانیا،ایتالیا و ترکیه حضور دارند و با توجه به موقعیت آنها و نظر سرمربی تیم از حضور این بازیکنان در مسابقات آسیایی و جهانی استفاده می شود.

برگزاری لیگ برتر بسکتبال با ویلچر با حضور هشت تیم

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر در مورد برگزاری لیگ برتر و مسابقات قهرمانی کشور گفت:هفتم شهریور با حضور هشت تیم حاضر در این دوره از لیگ جلسه فنی و مراسم قرعه کشی برگزار می شود تا نحوه بازی تیم ها را مشخص کنیم.

او تصریح کرد: مسابقات لیگ بعد از رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه برگزار می شود تا در صورت کسب سهمیه جهانی، تا آمادگی ملی پوشان با حضور در رقابت های لیگ حفظ شود و در کنار این رقابت ها اردوهای تیم ملی نیز برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر در مورد مسابقات جام حذفی عنوان کرد: این رقابت ها در هر دو گروه بانوان و مردان برگزار شد و خوشبختانه استقبال خوبی از این مسابقات صورت گرفت و کادر فنی تیم های ملی توانست عملکرد بازیکنان را در این رقابت ها مورد ارزریابی قرار دهد.

تیم ملی عراق خواستار برگزاری اردوی مشترک با ایران شد

خمجانی در مورد برنامه های انجمن بسکتبال با ویلچر گفت: در صورتی که تیم های ملی بتوانند سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنند در شش ماه دوم امسال برنامه اردوی آمادکی برای آنها خواهیم داشت و در صورت موافقت فدراسیون دیدار تدارکاتی با سایر کشورها برگزار می کنیم.

او تصریح کرد: در حال حاضر تیم ملی عراق برای برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی ایران به فدراسیون در خواست داده و در حال حاضر این در خواست در حال پیگیری و بررسی است.البته انجمن نیز به دنبال برگزاری اردو با تیم های قدرتمند اروپایی و آسیایی است که در صورت موافقت نام کشورها اعلام می شود.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم تیم های ملی کشورمان بتوانند سهمیه رقابت های جهانی را کسب کنند و در سال آینده افزون بر بازی های پارآسیایی بتوانیم در آلمان نماینده داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار