پرداخت 560 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در گیلان

استاندار گیلان گفت: 560 میلیارد تومان تسهیلات به 980 واحد تولیدی گیلان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدعلی نجفی استاندار گیلان عصر امروز به مناسبت هفته‌ دولت در دیدار با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: این میزان از تسهیلات در 14 ماه گذشته به 980 واحد تولیدی استان گیلان پرداخت شده است.

وی در این دیدار که معاونان و مدیران ستادی استانداری نیز حضور داشتند افزود : هفته دولت فرصتی است تا یادی از شهدای بزرگ این هفته شهیدان رجایی و باهنر داشته باشیم و میثاق مجددی با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، امام و شهدا ببندیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه تلاش ما این است که با جدیت برای جذب سرمایه اقدامات مؤثری داشته باشیم افزود: در تلاشیم تا با اهتمام ویژه‌ای که وجود دارد روز به روز بر رفاه و معیشت مردم بیافزاییم .

محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه ساخت سد شفارود از دولت اصلاحات آغاز شده بود گفت : در این مدت اتفاقی در ساخت این سد محقق نشده بود و خوشبختانه این سد علاوه بر کددار شدن و اختصاص ردیف اعتباری توانست از فاینانس خارجی بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه ساخت این سد آب شرب،‌ کشاورزی و صنعتی غرب استان را تأمین می‌کند افزود : خوشبختانه پس از رفع مشکلات زیست محیطی و کسب مجوز در حال حاضر از پیشرفت 40 درصدی برخوردار است.

استاندار گیلان به کاهش بیش از 60 درصدی حجم مخزن آب سد سفیدرود از یک میلیارد و 650 میلیون مترمکعب و به یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب اشاره و خاطر نشان کرد : در این میان باید از فرصت لازم برای گسترش بخش های کشاورزی از جمله برنج، چای، مرکبات، زیتون، ابریشم و دیگر محصولات بکار بندیم.

نجفی با بیان اینکه در شاخص گاز رسانی جزء استان های برتر هستیم افزود : در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران برای ورود آنان در بخش‌های مختلف استان گیلان برای سرمایه گذاری هستیم.

وی تصریح کرد : ریل سرمایه‌گذاری در استان گیلان راه افتاده اما این به معنی حل مشکل بیکاری جوانان گیلان نیست ، بلکه باید برای رفع مشکلات معیشتی و بیکاری بیش از پیش گام برداریم.

 

انتهای پیام/م.ع

تخصیص 560 میلیارد تومان تسهیلات به 980 واحد تولیدی گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.