تزریق 79 هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری ها

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: اعتباری معادل 79 هزار میلیارد ریال در مدت چهار سال فعالیت دولت یازدهم به دهیاری های سراسر کشور تزریق شد.

تزریق 79 هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری ها به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سعیدرضا جندقیان اعلام کرد: از بدو تاسیس دهیاری ها در سال 82 تا پایان سال 95 وزارت کشور اعتباری معادل 180 هزار میلیارد ریال برای روستاها اختصاص داده که بیش از ۷۲ درصد آن در دولت یازدهم بوده است.

جندقیان اضافه کرد: دولت یازدهم تمام تلاش خود را معطوف حل مشکلات روستاییان و توسعه مناطق روستایی کرده که نمونه ای از آن را می توان به کاهش سود تسهیلات روستائیان توسط پست بانک از 12 به 8 درصد اعلام کرد.

وی از افزایش ۱۵ درصدی سهم روستاها در مالیات بر ارزش افزوده خبر داد وافزود: سهم ارزش افزوده برای کلان شهرها در گذشته 20 درصد، سایر شهرها 60 درصد و مناطق روستایی 20 درصد لحاظ می شد که با تاکیدات وزارت کشور و ارگان های ذیربط روستایی، مجلس شورای اسلامی قانون خوبی در این خصوص اعمال کرد که اثرات آن در آذرماه سال جاری نمایان خواهد شد.

جندقیان گفت: بر اساس این قانون، سهم ارزش افزوده در کلان شهرها از 20 درصد به 12، در سایر شهرها از 60 درصد به 53 و در روستاها از 20 درصد به 35 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به ۳۳ هزار و ۵۰۰ دهیاری در کشور، توسعه روستاها را نیازمند تغییر رویکرد ذکر کرد و گفت: در حال حاضر اتخاذ راهکارهایی برای خودکفایی دهیاری ها و درون زایی توسعه روستایی نیازی ضروری است.

انتهای پیام/اس

ضرورت توسعه روستاهای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.