گابریل پایان مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را دستاویزی برای اردوغان دانست

وزیر خارجه آلمان گفت با پایان یافتن مذاکرات نهایی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، رئیس‌جمهور این کشور دستاویزی برای اثبات ادعاهای خود به دست می‌آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تی ۲۴، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان، گفت: رئیس جمهور ترکیه منتظر آن است که اتحادیه اروپا به مذاکرات نهایی عضویت ترکیه در این اتحادیه پایان دهد.

او در نشستی در برلین با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا نباید به این مذاکرات پایان دهد، هشدار داد: پایان مذاکرات عضویت ترکیه همان چیزی است که اردوغان منتظر آن است.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: با پایان مذاکرات نهایی عضویت ترکیه، رئیس جمهور اردوغان بهانه بزرگی برای تاکید بر این موضوع که اتحادیه اروپا از ترکیه روی برگردانده است، به دست خواهد آورد و به مردم ترکیه خواهد گفت «ببینید آن‌ها ما را نمی‌خواهند».

گابریل افزود: بسیاری از مردم در ترکیه به علت علاقه به آلمان و اروپا دچار سرخوردگی شده‌اند و اردوغان نیز بر این موضوع تمرکز کرده است.

او  تاکید کرد، اینکه بخشی از شهروندان ترکیه پس از ناکامی روند مذاکرات ۵۰ ساله میان اروپا و ترکیه دچار سرخوردگی شوند، کاملا قابل درک است.  اردوغان نیز تبلیغاتش را بر مبنای این سرخوردگی بنا کرده است.

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه رئیس جمهور ترکیه مسبب آوارگی شمار زیادی از دانشمندان، روشنفکران و روزنامه‌نگاران این کشور است، گفت: آلمان باید دست یاری به سوی این افراد دراز و با آنان همکاری کند.

گابریل با اشاره به اینکه رجب طیب اردوغان احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات و سبز‌های آلمان را دشمن ترکیه اعلام و از شهروندان ترکیه‌ای مقیم آلمان خواسته است در انتخابات آتی به این احزاب رای ندهند، گفت: ما نمی‌خواهیم رئیس جمهور ترکیه مبارزه سیاسی داخلی کشورش را به آلمان گسترش دهد و مردم را در این کشور با یکدیگر درگیر کند.

انتهای پیام/

هشدار گابریل درباره پایان یافتن مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار