آقاجانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

توجه به بخش غیردولتی و مسئله اعتباربخشی بیمارستان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این دانشگاه توجه ویژه‌ای به ظرفیت بخش غیردولتی‌ در قسمت‌های مختلف دارد و اعتباربخشی‌ بیمارستان‌ها و رفع کمبود نیروی انسانی از جمله کارهای اولویت‌‌دار محسوب می‌شود.

توجه به بخش غیردولتی و مسئله اعتباربخشی بیمارستان‌هابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی‌‌ صبح امروز‌ در مراسم تودیع و معارفه‌ رؤسای سابق و جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید‌ بهشتی اظهار کرد: این دانشگاه با ارائه خدمات درمانی‌ سهمی بزرگ در 3 حوزه منطقه‌ای‌، ملی‌ و بین‌المللی‌ بر عهده دارد و با داشتن‌ 14 هزار دانشجو، یک هزار و 400 عضو هیأت علمی‌ در 238 رشته خدمات ارزنده‌ای در حوزه بهداشت و درمان‌ به مردم ارائه داده‌ که ارتقای‌ آموزشی‌ و افزایش‌ کارکرد دانشجویان‌ از اولویت‌های مهم‌ آن است. 

 وی بیان کرد: برنامه‌ریزی آموزشی، ارتقاء و افزایش جذب‌ دانشجوی خارجی‌ و همچنین ارتقای سطح کیفی‌، پژوهش و درمان و برنامه‌ریزی برای احداث بیمارستان مدرن‌ از دیگر‌ اقدامات‌ مهم در آینده نزدیک‌ محسوب می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تبادلات‌ علمی خود را با سایر دانشگاه‌های کشور و دنیا‌ افزایش‌ می‌دهد‌.

 آقاجانی‌ عنوان کرد: در این دانشگاه 60 شرکت دانش‌بنیان‌ و 51 نشریه‌ فعالیت می‌کند و در راستای جهت‌دهی پژوهشی‌ با توجه به نیاز صنعت و سهم‌ داخل‌ برنامه‌های خوبی صورت گرفته و سعی می‌شود اعضای هیأت علمی خاموش را فعال و مستندات‌ سلامت بیشتری را به وسیله این دانشگاه تولید شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: جلب منابع خارجی‌ از جمله اقدامات مهم این دانشگاه‌ محسوب می‌شود و خوشبختانه باید بگویم که دانشگاه شهید بهشتی 100 مرکز جامع و 330 خانه بهداشت دارد‌ و در جهت تشکیل پرونده الکترونیکی‌ در شهر تهران و ادامه برنامه‌های طرح تحول و همچنین توسعه کیفی و کمی‌ کارهای خوبی را در دست اقدام دارد.

وی اظهار کرد: این دانشگاه 58 شرکت پخش دارویی‌ دارد و سعی‌ می‌شود‌ از آزمایشگاه هایتک‌ رو‌نمایی شده و مشکل نقدینگی برطرف و سیستم نظارت تقویت شود و در این راستا‌ از بخش خصوصی کمک گرفته می‌شود.

آقاجانی تأکید کرد: این دانشگاه 13 خوابگاه‌ دارد‌ و با افزایش کانون‌های دانشجویی سعی در ایجاد محیطی‌ با نشاط‌ برای دانشجویان‌ فراهم کند‌ و همچنین در حوزه درمان دانشگاه شهید بهشتی 19 بیمارستان و 3هزار تخت بیمارستانی دارد و 50 درصد استان تهران تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی این مرکز‌ قرار دارند.

 وی عنوان کرد: 2 هزار و 200 مؤسسه خصوصی در این دانشگاه مشغول به فعالیت بوده و برای نظارت‌ و کنترل هزینه‌ها و همچنین تجویز منطقی‌ دارو‌ برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: توجه بیشتر به اعتباربخشی‌ و بخش غیردولتی‌ از جمله دیگر اقدامات این دانشگاه است تا کمبود نیروی انسانی‌ و 10 هزار تخت بیمارستانی هر چه سریع‌تر برطرف شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار