امام جمعه اصفهان:

استقلال کامل سیاسی در گرو خودکفایی اقتصادی است

امام جمعه اصفهان گفت: استقلال کامل سیاسی ما در گروی خودکفایی اقتصادی است و زمانی که بتوانیم نیازهای اساسی خود را در داخل تولید کنیم، می‌توانیم بگوییم که به صورت کامل به استقلال سیاسی دست پیدا کرده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر روی مسأله تولید، آن را مسأله اساسی کشور در حال حاضر دانست و اظهار داشت: استقلال کامل سیاسی ما در گروی خودکفایی اقتصادی است و زمانی که بتوانیم نیازهای اساسی خود را در داخل تولید کنیم، می‌توانیم بگوییم که به صورت کامل به استقلال سیاسی دست پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: عربستان سعودی با این همه سرمایه، هیچ تولیدی از خود ندارد و با نگاهی به بازار آن‌ها می‌بینیم که این کشور استقلال سیاسی ندارد، چراکه برای تأمین نیازهای خود به سایر کشورها وابسته است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان توجه به موضوع بازاریابی را یکی از دلایل پیشرفت کشورهایی همچون چین معرفی کرد و گفت: بازارهای خیلی خوبی در اطراف ایران وجود دارد اما ما برای تولیدات خودمان بازاریاب نداریم، بنابراین باید افرادی که مسلط بر زبان‌های کشورهای اطراف هستند را برای بازاریابی اعزام کنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به غفلت دولت‌ها و مسؤولان اجرایی کشور از موضوع بازاریابی برای تولید تصریح کرد: اگر دولت‌ها این اقدام را انجام نمی‌دهند، خود تولیدکنندگان به صورت آتش به اختیار، عمل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدامات بیگی در مسیر رونق شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مطرح کرد: واگذاری زمین به صورت رایگان به تولیدکنندگان، عدم دریافت مالیات تا 5 سال و پرداخت تسهیلات ویژه از جمله راهکارهایی است که می‌توان برای تقویت تولید در کشور و حمایت از تولیدکنندگان به کار بست.

وی انتخاب مسؤولان شهرک‌های صنعتی از میان کارخانه‌داران همان شهرک‌ها را نکته مهم و اساسی دانست و اضافه کرد: بدون شک این مسؤولان با دلسوزی بیشتری فعالیت می‌کنند، از سوی دیگر لازم است فضای شهرک به گونه‌ای باشد که کارگران از حضور در محیط کار لذت ببرند.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در هر صورت تولیدکنندگان و کارگران از جمله بهترین انسان‌ها هستند و کارفرمایان باید به کارگران احترام بگذارند، همچنین فضای سبز و تقسیم‌بندی زمین باید به گونه‌ای باشد که تولیدکنندگان با دیدن تقسیم‌بندی شهرک، مشتاق حضور در این شهرک‌ها شوند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم حمایت دولت‌ها از تولیدکنندگان و فروش محصولات در کشورهای همسایه مطرح کرد: به رئیس جمهور نیز در دوره اول گفتم اگر می‌خواهید تولید راه بیفتد، باید کاری کنید که مردم و سرمایه‌داران به جای اینکه پول‌های خود را در بانک‌ها سرمایه‌گذاری کنند، این سرمایه را در تولید به کار گیرند.

 

انتهای پیام/م

 

غفلت دولت‌ها و مسؤولان از موضوع بازاریابی برای تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.