یک روزنامه‌نگار فاش کرد عربستان و امارات سلاح‌های خود را با استفاده از هواپیماهای خطوط هوایی آذربایجان به تروریست‌ها در سوریه و عراق ارسال می‌کردند.

الجزیره: ارسال سلاح‌‌های عربستان و امارات به تروریست‌های سوریه و عراق با استفاده از هواپیماهای آذربایجانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الجزیره، یک روزنامه‌نگار بلغار در گزارشی تحقیقی فاش کرد عربستان سعودی و امارات با استفاده از هواپیماهای متعلق به خطوط هوایی «راه ابریشم» کشور آذربایجان مقادیر زیادی سلاح‌های ساخت اروپای شرقی را به عناصر داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه، عراق و کشورهای آفریقایی، ارسال می‌کردند تا مبدأ و مقصد این سلاح‌ها فاش نشود.

براساس این گزارش که «ترود»، پرتیراژترین روزنامه بلغارستان، آن را منتشر کرد هواپیماهای دولتی آذربایجان در سه سال گذشته، دست کم در 350 پرواز خطوط هوایی راه ابریشم، تحت نام پروازهای دیپلماتیک، مقادیر زیادی سلاح به مناطق جنگ‌زده و برای تروریست‌ها منتقل کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید عربستان سعودی در این مدت مقادیر زیادی سلاح از کشورهای اروپای شرقی خریداری و با استفاده از پروازهایِ تحت پوشش دیپلماتیک که متعلق به خطوط راه ابریشم هستند، آن‌ها را به مناطق درگیری صادر کرده است. عربستان در سال های 2016 و 2017 میلادی، در 23 پرواز به اصطلاح دیپلماتیک، سلاح‌هایی را از بلغارستان، صربستان و آذربایجان به جده و ریاض منتقل کرده است.

 

انتهای پیام/


افشاگری روزنامه بلغاری درباره استفاده از شرکت هواپیمایی آذربایجان برای انتقال سلاح به تروریست‌ها در سوریه و عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار