انهدام گسترده تجهیزات نظامی داعش در حملات هوایی روسیه به دیر الزور

وزارت دفاع روسیه از نابودی چندین مقر تروریست‌های داعشی در نزدیکی شهر دیر الزور سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های ما چندین مقر تروریست‌های داعشی در نزدیکی شهر دیر الزور سوریه را بمباران کردند که طی آن چهار تانک و دو واحد توپخانه‌ای تروریست‌ها منهدم شد.

در این بیانیه‌ آمده است: در 24 ساعت گذشته، نیروی هوایی روسیه در کنار تلاش نیروهای سوری برای پاکسازی این شهر از تروریست‌ها، اقدام به بمباران هوایی مواضع داعش کرد. در عملیات روسیه علیه مواضع داعش، چهار تانک، 16 ادوات نظامی سنگین، شش خودرو نظامی و دو واحد توپخانه‌ای تروریست‌ها منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه افزود: تروریست‌های داعشی پس از پیشروی نیروهای سوری در نزدیکی رودخانه فرات، اقدام به تجدید قوا و ساخت استحکامات جدید در منطقه دیر الزور کرده است. اقدامات موثر هواپیماهای روسی به نیروهای دولتی سوریه و همپیمانان آن اجازه می‌دهد به پیشروی خود از سمت شرقی رودخانه فرات به سمت دیر الزور با هدف خاتمه دادن به محاصره این شهر، ادامه دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همزمان با پیشروی نیروهای سوری در دیر الزور، تروریست‌های داعشی در حال انتقال تجهیزات سنگین نظامی شامل تانک و کامیونت‌های مجهز به تسلیحات با کالیبر بالا و خمپاره‌انداز به این شهر هستند.

دیر الزور در کنار رودخانه فرات و در شمال شرقی دمشق، پایتخت سوریه قرار دارد. یک پایگاه هوایی در نزدیکی این شهر بیش از سه سال است که از سوی تروریست‌های داعشی محاصره شده است. نیروی هوایی سوریه از طریق آسمان مواد غذایی و تسلیحات به این پایگاه ارسال می‌کند.

انتهای پیام/

وزارت دفاع روسیه از نابودی گسترده تجهیزات تروریست های داعشی در حملات هوایی این کشور خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار