صدور مجوز بهداشتی صادرات بیش از 13میلیون دلار کالا به سایر کشورها

همزمان با هفته دولت، اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از صدور مجوز بهداشتی برای بیش از 13میلیون دلار کالاهای مرتبط با دام و طیور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محمد رشتی باف معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: این میزان صادرات از ابتدای سال تا کنون انجام شده است.

رشتی باف اعلام کرد: صادرات میزان کالای یادشده به بیش از 25 کشور در اقصی نقاط استان صورت گرفته است و تمامی موارد فوق فقط با مجوز دامپزشکی استان قابلیت صادرات پیدا کرده است.

وی از جمله دستاوردهای دامپزشکی استان طی سال های 92 تا 94 را کاهش خطرات بالقوه و بالفعل تهدید کننده بهداشت جمعیت دامی استان از طریق پیاده سازی و نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای حمل و نقل دام زنده و فرآورده های خام دامی، ساماندهی ناوگان حمل و نقل دام و طیور و فرآورده های خام دامی از طریق ثبت در سامانه یکپارچه قرنطینه، تخصیص کد شناسه و رهگیری معتبر اختصاصی، هویت دار نمودن دام سبک و سنگین، برخورد با موارد دام قاچاق و حمل و نقل غیرمجاز دام زنده و فرآورده های خام دامی و قرنطینه نمودن کانون های بیماری دانست.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد : طی نظارت های صورت گرفته و بر اساس مجوزهای صادر شده، تخم مرغ خوراکی با میزان صادرات شش هزار و 500 تن، بیشترین رقم وزنی و دام زنده(گاو) با ارزش دلاری 3میلیون دلار، بیشترین ارزش دلاری را در بین کالاهای صادرشده به خود اختصاص داده است .

انتهای پیام // ف.ح
 
 
 
 


صادرات محصولات خام دامی از خراسان رضوی به 25 کشور جهان




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار