مدیر کل اوقاف خراسان رضوی:

غدیر خم بهترین فرصت برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی است

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی گفت: مهم‌ترین وظیفه اداره اوقاف خراسان رضوی در دهه ولایت، آشنا کردن مردم با واقعه غدیر و ایجاد وحدت بین شیعه و سنی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ حجت الاسلام احمد زاده مدیرکل اوقاف خراسان رضوی در نشست خبری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی گفت: پیامبر در روز غدیر خم به همه کسانی که در آنجا حاضربودند دستور دادند تا پیام غدیر خم را به گوش دیگران برسانند بنابراین ما نیز وظیفه داریم تا به مردم اطلاع رسانی کنیم.

وی افزود: غدیر خم بهترین فرصت برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی است.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی به ویژه برنامه‌های دهه ولایت اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش استانی جشن عید غدیر در امام زاده سید محمد موسی الکاظم واقع در خیابان طبرسی مشهد، هم چنین برگزاری همایش بانوان ولایی در تکیه ابولفضلی نیشابور، از ویژه‌ترین برنامه‌های ما در دهه ولایت است.

حجت الاسلام احمد زاده افزود: تجلیل از سادات، تجلیل از خدام صادات، قرائت میثاق نامه غدیر، آزین بندی شهر، برپایی غرفه‌های غدیر شناسی، بسته‌های مهر ولایت برای تقدیم به دانش آموزان نیازمند از سایر برنامه‌های اداره اوقاف در غدیر خم است.

حجت الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی هم در این نشست گفت: ۹۴ بقعه برگزار کننده‌ی طرح جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی هستند.

وی افزود: طرح‌هایی از این قبیل، روحانی محور هستند لذا ۵۰ مبلغ عمومی به این مراسم دعوت شده اند هم چنین از ۴ مبلغ قمی و سخنرانان استانی و کشوری و خارجی هم برای برگزاری این طرح در دهه ولایت دعوت کردیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: حدود ۷۰ موقوفه برای برای برگزاری عید غدیر، عید قربان و کمک به سادات نیازمند اختصاص یافته است که ارزش آن‌ها به یک ملیارد و دویست میلیون ریال می‌رسد.

حجت الاسلام جمال ایزدی در خصوص بودجه برای تامین مخارج این طرح در دهه ولایت افزود: هیچ بودجه دولتی دریافت نکردیم، تمام بودجه این فعالیت‌ها از موقوفات و کمک خیرین تامین می‌شود.

انتهای پیام // ز.‌ی



برگزاری نشست خبری طرح جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.