پاسخ سئول به آزمایش موشکی جدید پیونگ‌‌یانگ

کره جنوبی با برگزاری یک رزمایش هوایی و بمباران نقاطی نزدیک مرز همسایه شمالی خود، پاسخ آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ را داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی؛ فقط چند ساعت از آزمایش موشک بالستیک و میان برد پیونگ‌یانگ می‌گذشت که کره‌جنوبی برای نمایش اقتدار نظامی خود، علیه کره‌ شمالی رزمایشی هوایی برگزار کرد. در این رزمایش بخش‌هایی نزدیک مرز کره‌ شمالی هدف بمباران جنگنده‌های کره جنوبی قرار گرفت.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد «مون جه-این»، رئیس‌جمهور این کشور، دستور برگزاری رزمایش را صادر کرد که در آن چهار جنگنده اف‌۱۵کی حضور داشتند و از بمب‌های چند منظوره «ام‌کی ۸۴» نزدیک به مرز دو کره در منطقه تائه‌بائک استفاده کردند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری در ادامه افزود: رزمایش هوایی فورا پس از آن آغاز شد که شورای امنیت ملی کره جنوبی تشکیل جلسه داد تا درباره چگونگی مقابله‌ سئول با پرتاب‌های تحریک‌آمیز موشک‌های بالستیک پیونگ‌یانگ بحث و تبادل نظر کند.

رئیس شورای امنیت ملی کره جنوبی در این باره گفت: ما اقدامات تحریک‌آمیز از جانب کره‌شمالی را بسیار جدی تلقی می‌کنیم. شورا تصمیم دارد موضعی هوشیارانه در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز  احتمالی بعدی از جانب کره‌ شمالی اتخاذ کند.

مدیر امنیت ملی کره‌ جنوبی اندکی پس از نشست شورا با «هربرت مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی آمریکا، ارتباط تلفنی برقرار و با او درباره آزمایش موشکی کره شمالی گفت‌وگو کرد. مک‌مستر در این گفتگو تاکید کرد رئیس‌جمهور ترامپ کاملا از سیاست مون در قبال کره‌شمالی و واکنش دولت کره به تحرکات پیونگ‌یانگ حمایت می‌کند.

رسانه‌های داخلی کره جنوبی گزارش دادند آمریکا احتمالا بمب‌افکن‌های استراتژیک دور برد در شبه جزیره کره مستقر خواهد کرد. کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی نیز اعلام کرد، آمریکا در حال بررسی استقرار تجهیزات دفاعی استراتژیک در این کشور است. کره‌ جنوبی برای نمایش قدرت دفاعی سئول، تصاویری از آزمایش موشک‌های بالستیک جدید خود منتشر کرد.

در بیانیه دولت کره‌ جنوبی آمده است: ما قاطعانه یک اقدام تحریک‌آمیز دیگر از سوی کره‌شمالی را محکوم می‌کنیم. کره‌ شمالی باید در اولین فرصت به مسیر مذاکره بازگردد.

وزارت خارجه کره‌ جنوبی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر کره‌ شمالی به اقدامات تحریک‌آمیز موشکی و هسته‌ای ادامه دهد، ما پاسخی قاطع بر اساس ائتلاف خود با آمریکا خواهیم داد.

ژنرال «جئونگ کیئونگ»، رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌ جنوبی، و «جوزف دانفورد»، همتای آمریکایی او، برای اتخاذ تدابیری مناسب در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به توافق رسیدند.

از سوی دیگر آمریکا، کره جنوبی و ژاپن از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند برای بحث و بررسی درباره پرتاب موشک  کره شمالی جلسه تشکیل دهد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد موشکی که کره شمالی شلیک کرده مسافت 2700 کیلومتر را پیموده و در ارتفاع 550 کیلومتری حرکت می‌کرده است.

 

انتهای پیام/

رزمایش هوایی کره جنوبی در واکنش به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار