رسیدگی به مشکلات نواحی منفصل شهری دراولویت شهرداری سنندج

نامزد پست شهرداری سنندج گفت: مشکلات نواحی منفصل شهری باید اولویت شورا و شهرداری سنندج باشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ هوشنگ دباغ نامزد پست شهرداری سنندج شامگاه دیشب در جلسه بیان برنامه‌های نامزدهای سمت شهرداری سنندج که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد، گفت: بر اساس آمار سال 95 این شهر 400 هزار نفر جمعیت در قالب 126 هزار خانوار است و در حال حاضر کل شهر سنندج به سه منطقه تقسیم شده است.

وی افزود: این سه منطقه و تعدادی ناحیه منفصل شهری در مجموع شهر سنندج را تشکیل می‌دهند و خدمات و اعتباراتی که داده می‌شود باید برای کل این مجموعه باشد.

 نامزد پست شهرداری سنندج با بیان اینکه مشکلات نواحی منفصل شهری باید اولویت شورا و شهرداری سنندج باشد، بیان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که این مناطق را توانمند کنیم

 دباغ یکی از چالش‌های جدی در شهرداری را بدنه آن دانست وگفت: این افراد که در مجموعه حضور دارند افراد زحمت‌کشی هستند ولی باید به فکر ارتقای سطح تحصیلی آنها باشیم.

وی بیان کرد: بدهی‌های امروز شهرداری مانع از تعریف پروژه‌های جدید می‌شود در صورتی که شهر ما باید پویا باشد و مباحث عمرانی باید در آن همیشگی و مستمر باشد.

 نامزد پست شهرداری سنندج، افزود: برای رفع ترافیک نیز باید راه‌حل داشته باشیم گرچه انتظار ریشه‌کنی کامل ترافیک را نمی‌توانیم داشته باشیم، اما باید در این زمینه نیز برنامه هدفمند داشته باشیم.

 دباغ در ادامه گفت: ساخت و سازهای ما چه هویتی دارد و چه آرامشی به ما می‌دهد باید مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن ساختار خود شهرداری نیز باید بازنگری شود.

 وی تشکیل شورای محلات را ضروری دانست وبیان کرد: این کار می‌تواند موجب اعتمادسازی بیشتر شود و مردم را در تصمیم‌گیری‌ها دخیل خواهد کرد.

 نامزد پست شهرداری سنندج با بیان اینکه باید برای سیستم حمل و نقل عمومی به صورت ویژه تمهیدات لازم اندیشیده شود، گفت: آیا مردم از سیستم تاکسی‌رانی رضایت دارند و این سیستم آیا کارآمدی کامل را دارد.

 دباغ افزود: مبحث دیگری که به نظر من شوراها باید بر آن تاکید داشته باشند مراکز خرید است که سفر درون شهری کاهش دهد.

 وی با بیان اینکه مراکز خرید باید در محلات مختلف راه‌اندازی شود، گفت: مراکز خرید را باید در مناطق مختلف مورد توجه قرار دهیم تا مردم مجبور نباشند برای خرید به مرکز شهر مراجعه کنند.

 دباغ بیان کرد: سیاست‌های تشویقی برای ایجاد انگیزه برای تشویق سرمایه‌گذاران به منظور ورود آنها به بحث پارکینگ طبقاتی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

 نامزد پست شهرداری سنندج ساماندهی صنوف مزاحم را مورد تاکید قرار داد وافزود: نباید اجازه دهیم مناطق حاشیه‌ای افزایش و توسعه پیدا کنند.

انتهای پیام/م ح

بدهی‌های شهرداری مانع از تعریف پروژه‌های جدید است

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.