نماینده پارلمان افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

انتخابات سال آینده افغانستان در هاله‌ای از ابهام

مهدوی گفت: برگزاری انتخابات سال آینده افغانستان به‌دلیل عملی‌شدن یک‌سری پیش‌شرط‌ها همچون تامین بودجه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

آینده مبهم برگزاری انتخابات سال آینده در  افغانستانجعفر مهدوی عضو مجلس نمایندگان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات آتی این کشور اظهار داشت: قرار است انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی افغانستان در تیرماه سال 1397 برگزار شود، اما برگزاری این انتخابات در تاریخ ذکر شده مشروط به یک سری پیش شرط‌ها از جمله "تعیین تکلیف  بودجه انتخابات" بوده که تاکنون درباره آنها تصمیم‌گیری نشده است.

عضو مجلس نمایندگان افغانستان با بیان اینکه "تامین بودجه انتخابات" موجب می‌شود تا برنامه‌های مقدماتی و تمهیدات لارم برای برگزاری انتخابات سریعتر فراهم شود، افزود: البته اصلاحاتی هم باید در روند انتخابات و شفاف‌سازی آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه براساس گزارشهای واصله تاکنون هیچ یک از پیش‌شرطهای اعلامی عملی نشده، عنوان کرد: به نظر می‌رسد انتخابات مستقل افغانستان در معرض شک و تردید قرار گرفته است.

مهدوی افزود: شایعاتی مبنی بر اینکه سه تن از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات از سوی ارگ ریاست جمهوری تحت فشار قرار گرفته‌اند تا از سمت خود استعفا دهند،مطرح شده که موجب ایجاد نگرانی‌هایی در بین احزاب سیاسی و اپوزسیون‌ها شده و حتی برگزاری انتخابات سال 97 را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.به همین دلیل لازم است که دولت هرچه‌سریعتر موضع خود را در این باره اعلام و به تمامی شایعات پایان دهد.

مهدوی با بیان اینکه ناامنی‌ها نیز در شمال و جنوب افغانستان در حال گسترش است و طبق اطلاعاتی که به دست آمده مجموع احزاب و گروههای سیاسی در حال ایجاد یک ائتلاف گسترده در افغانستان هستند تا تصمیم جدی درباره انتخابات آتی  اتخاذ کنند، خاطرنشان کرد: به هر حال تصور برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان در سال آینده بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار