نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در بحران‌های سیاسی که پیش می‌آید، نمی‌شود جریان رهبری را با یک جریان سیاسی مقابل قرار داد و ا. ورا در عرصه رقابت آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ آیت الله علم الهدی صبح امروز در ویژه مراسم شهادت امام باقر (ع) در حرم مطهر رضوی حاکمیت بدون مشروعیت را، حاکمیت غاصب و نامشروع خواند افزود:در حال حاضر برخی جریانات سیاسی می‌خواهند قداست را از چهره مشروعیت بزدایند.

وی با تاکید بر نصب العین قرار دادن مواضع امام محمد باقر (ع) در موقعیت‌های مختلف سیاسی به عنوان یک راهبرد در زندگانی فردی گفت: گاهی از اوقات این نکته‌های سیاسی تحلیلی سیره امام (ع) برای ما نقش عبرت دارد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه وضعیت و موقعیت پیش آمده در سیره سیاسی امام باقر (ع)، را مشخص کننده شگردی شیطانی برشمرد که در هر زمانی در عرصه مقابله با امامت و ولایت ممکن است به وسیله جریان‌های سیاسی رخ بدهد و افزود: بایستی با بصیرت و توجه کامل این موقعیت را در جامعه خودمان رصد کنیم.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: وضعیت امام باقر (ع) در شرایط خاص از نظر جریان سیاسی حاکم که حکومت و خلافت بنی امیه بود، صورت می‌گرفت؛ زمان امام باقر، (ع) زمان قرب انقراض قدرت بنی امیه و سقوط این جریان فاسق و غاصب شیطانی در عرصه حکومت و قدرت بود.

آیت الله علم الهدی گفت: طبیعی بود وقتی بنا شد جریان حاکم و غاصب اموی رو به ضعف بگذارد، موقعیت نفوذ سلطه خودش را در کشور از نظر سیاسی از دست بدهد، مردم آن گرایش حق پرستانه و حقیقت یابانه آنان، آنان را به طرف مشعل نورانی امامت و ولیت هدایت می‌کند.

وی گفت: مردم در ان زمان حاکمیت را فقط در جریان وحی دنبال می‌کردند، افکار، اندیشه، گرایش‌های فکری و باطنی مردم متوجه نقطه‌ای بود که آن نقطه را وابسته به وحی می‌دانستند و آن وجود مقدس مولا علی (ع) بود؛ علت این که خلفای آن زمان در برابر شخصیت ولایی امام تعظیم و تکریم داشتند، عمدتأ به این مناسبت بود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه حکومت آن زمان سعی براین داشتند نسبت به امام باقر دو عمل را انجام دهند؛ افزود: اول این که نسبت به امام قداست زدایی کنند، آن قداستی که در وجود مقدس امام وجود دارد و دل‌ها و مغز‌ها و فطریات را متوجه امام (ع) کرده است، این قداست از امام زدوده بشود و حرکت دوم، در صدد عادی سازی امام در عرصه امامت برآمدند که این توطده هم در جریان منحرف کردن اسلام از خط امامت و ولیت در زمان امیرالمؤمنین اتفاق افتاد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امام باقر (ع) در حرکت خود یک عبرت در عرصه سیاسی اجتماعی برای ما به وجود آوردند افزود: امامت امروز در جامعه ما در شکل نمایندگی و حجتش اجرا می‌شود، مسئله قداست مطرح نیست، مسئله مشروعیت مطرح است

انتهای پیام//ف. ج.


برگزاری مراسم روز شهادت امام محمد باقر(ع) در حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.