امام جمعه نطنز خبر داد:

بازسازی واقعه تاریخی «غدیر خم» در شهرستان نطنز

امام جمعه شهرستان نطنز از بازسازی واقعه تاریخی «غدیر خم» در شهرستان نطنز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام روح‌اله امینی  امروز در سومین جلسه بازسازی واقعه غدیر شهرستان نطنز اظهار کرد: واقعه بزرگ غدیر و ابلاغ ولایت‌عهدی امام علی(ع) توسط پیامبر(ص) همزمان با سایر شهرستان‌های کشور در شهرستان نطنز اجرا می‌شود.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری بهترین وسیله انتقال اندیشه‌ها هنر است، لذا برای اولین بار در شهر نطنز شهر اولیاء الله تصمیم گرفته شد واقعه ارزشمند غدیر با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر به تصویر کشیده شود تا عموم علاقمندان و ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت علی (ع) با واقعه عظیم و همایش بزرگ غدیر آشنا شوند.

امام جمعه شهرستان نطنز تصریح کرد: بحث غدیر آن چنان که شایسته است در جامعه‌یما تبیین نشده است، از باب اینکه بحث غدیر بحث ولایت است و ولایت همه چیز ماست و ایمان بدون ولایت ارزشی ندارد، لذا در کتب معروف و مستند تاریخی می‌بینیم که برای انسجام و مدیریت جامعه اسلامی خدای عالم توسط نبی اعظم بحث ولایت را مطرح کرد و به نبی اکرم (ص) دستور دادند تا در آن افتاب گرم و سوزان به نحو احسن بحث ولایت را به سمع و نظر تمامی مسلمانان حاضر در واقعه غدیر که تا 120 هزار نفر هم گفته‌اندبرساند.

وی خاطرنشان کرد: بحث ولایت، بحث شیعه و سنی نیست بحث رهبری جهان اسلام است و لازم است هم در مکتوبات هم در بحث هنری هم در منابر واقعاً کار شود چرا که در این مقوله که بسیار هم باارزش و مهم است بسیار کم کار شده است و جای فعالیت زیادی در این زمینه وجود دارد.

امینی یادآور شد: بحث ولایت، بحث شیعه و سنی نیست بحث رهبری جهان اسلام است و لازم است هم در مکتوبات هم در بحث هنری هم در منابر واقعاً کار شود چرا که در این مقوله که بسیار هم باارزش و مهم است بسیار کم کار شده است و جای فعالیت زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی بیان کرد: امسال برای نخستین بار در شهر نطنز با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان نطنز واقعه غدیر در یک نمایش میدانی به تصویر کشیده می‌شود.

امام جمعه شهرستان در پایان اذعان داشت: در حاشیه برگزاری این مراسم باشکوه برنامه‌های دیگری نیز ازجمله برنامه‌های فرهنگی مذهبی، هنری، مسابقات فرهنگی و هنری، ایستگاه‌های صلواتی، پذیرایی و همچنین ایستگاه پاسخ گویی به شبهات و سؤالات در خصوص واقعه غدیر نیز برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.