کاهش بهای نفت پس از تعطیلی بزرگترین پالایشگاه نفت خام آمریکا

وقوع توفان سهمگین هاروی در تگزاس به تعطیلی بزرگترین پالایشگاه نفت خام آمریکا و در نهایت کاهش بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، پس از آنکه توقف فعالیت های پالایشگاهی در آمریکا به دنبال توفان سهمگین هاروی باعث کاهش تقاضای نفت خام در این کشور شد، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 9 سنت کاهش، به 46 دلار و 35 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت با 7 سنت کاهش، 51 دلار و 93 سنت در هر بشکه معامله شد.

گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند امروز اعلام کرد: جاری شدن سیلاب پس از وقوع توفان قدرتمند هاروی بر ظرفیت های پالایشگاهی و همچنین تقاضا برای نفت خام اثر گذاشته است.

گزارشها حاکی از آن است که بزرگترین پالایشگاه نفت خام در آمریکا به نام «موتیوا» که در تگزاس قرار دارد، سه شنبه شب به دنبال سیل ناشی از توفان هاروی تعطیل شد. این پالایشگاه روزانه 603 هزار بشکه نفت پالایش می کرد.

توفان هاروی روز جمعه خلیج مکزیک را در نوردید و سپس به سمت تگزاس حرکت کرد و باعث تعطیلی پالایشگاه های زیادی در تگزاس و لوئیزیانا شد. دست کم تولید 3.6 میلیون بشکه در روز از ظرفیت پالایشگاهی تگزاس و لوئیزیانا به دنبال وقوع این توفان سهمگین متوقف شده است که این معادل 20 درصد از کل ظرفیت تولید پالایشگاهی آمریکاست.

کارشناسان بر این باورند که حتی در بهترین حالت آغاز مجدد فعالیت پالایشگاه ها یک هفته و یا بیشتر زمان می برد.

انتهای پیام/

تعطیلی بزرگترین پالایشگاه نفت خام آمریکا باعث کاهش بهای نفت  شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار