آمادگی 4 اکیپ دامپزشکی مهاباد برای نظارت بر ذبح بهداشتی دام ها در عید قربان+فیلم

دامپزشکی شهرستان مهاباد بر مراحل تهیه ،کشتار و چگونگی توزیع بهداشتی گوشت قربانی مردم ، نظارت بهداشتی خواهد کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،مسئول بیماری های شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: شبکه دامپزشکی متولی تامین فرآورده های خام دامی و نظارت بر سلامت دام است و به این منظور همانند سالهای گذشته در روز عید قربان،بر ذبح و توزیع بهداشتی گوشت نظارت خواهیم داشت.آمادگی 4 اکیپ دامپزشکی مهاباد برای نظارت بر ذبح بهداشتی دام ها در عید قربان+فیلم

دکتر آقا عزیزی افزود: 4 اکیپ سیار برای سطح شهر و 1 اکیپ ثابت مستقر در شبکه دامپزشکی ،شامل 4 دکتر دامپزشک،8 بازرس بهداشتی و 2 ناظر شرعی در نظر گرفته شده است.

وی ضمن تاکید بر ممنوعیت ذبح دام در معابر عمومی ،کوچه ها و خیابانها افزود:جهت جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین دام و انسان از جمله تب کریمه کنگو،تب مالت و سل ،لازم است شهروندان در مکانی بهدشتی اقدام به ذبح گوشت کنند.

دکتر آقا عزیزی اظهار داشت:با توجه به اینکه بیماری های مشترک بین دام و انسان گسترش پیدا کرده ؛قصابان که در ارتباط مستقیم با دام ذبح شده هستند ،باید هنگام کار حتما ازدستکش ،لباس کار مخصوص و عینک مناسب  استفاده کنند .

مسئول بیماری های شبکه دامپزشکی مهاباد تاکید کرد:گوشتی که در این روز به عنوان نذری تحویل می گیریم حتما باید تا 24 ساعت در دمای  صفر تا 4 درجه سانتی گراد در دمای معمولی یخچال نگه داری و سپس مصرف شود.

انتهای پیام/ع

نظارت بازرسان دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام ها در عید قربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.