اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی، اقدامی ارزشمند برای پایداری رونق اقتصادی در روستاها

فرمانده سپاه مریوان، گفت: اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی اقدامی ارزشمند برای پایداری و ماندگاری مردم و رونق اقتصادی در روستاها می باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ شکیبا سلیمی فرمانده سپاه مریوان شامگاه سه‌شنبه درگفتگو با اصحاب رسانه استان کردستان که در قالب کاروان راهیان نور به شهرستان‌های سروآباد و مریوان اعزام شده بودند، گفت: ۷۶ پروژه در قالب طرح‌های محرومیت زدایی، توسعه مساجد، توسعه خانه‌های عالم، احداث غسالخانه، پل‌های روستایی، سرویس بهداشتی و آبرسانی روستاها در شهرستان مریوان انجام شده است.

 وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به این طرح‌ها افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 730 میلیون ریال انجام شده است.

فرمانده سپاه مریوان، اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی را اقدامی ارزشمند برای پایداری و ماندگاری مردم و رونق اقتصادی در روستاها دانست و گفت: این اقدامات از مهاجرت روستاییان به داخل شهر جلوگیری می‌کند.

  سلیمی بیان کرد: همچنین سپاه مریوان فعالیت‌هایی در حوزه اردوهای جهادی انجام داده که شامل احداث پل، تعمیر مدارس، تعمیر مساجد، منبع آب، ساخت زمین‌های ورزشی بوده است.

 وی گفت: فعالیت‌های اردوهای جهادی شامل126 پروژه با 7میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار انجام شده است.

 فرمانده سپاه شهرستان مریوان با بیان اینکه در حوزه اشتغالزایی از سال 93 اقداماتی آغاز کرده‌ایم ، گفت: این اقدامات شامل 130  طرح در قالب توسعه باغات، زنبورداری، پرورش قارچ، پرورش دام، پرورش مرغ بومی و صنایع دستی بوده و اعتباری بالغ بر15 میلیارد و750 میلیون ریال هزینه شده است.

 سلیمی به کاروان راهیان نور مریوان اشاره کرد و افزود: از13 فروردین ماه جاری تاکنون 100کاروان به صورت خودجوش و سازمان یافته در مریوان حضور یافتند و 11 هزارنفر از یادمان شهدای مریوان بازدید کردند.

 وی بااشاره برنامه فصل پویش که از7 مرداد آغاز شده و تا 8 شهریور ماه جاری ادامه دارد، گفت: براساس این فعالیت 5 هزار و200 دانش‌آموز کردستانی علاوه بر بازدید از یادمان شهدا 24 ساعت در اختیار فصل رویش هستند که فعالیت‌های تربیتی برای آنها انجام می‌گیرد.

به گفته فرمانده سپاه شهرستان مریوان، یک‌هزار و 500 نفر خادم شهدا برای خدمات‌دهی به زائران انجام خدمت می‌کنند.

 انتهای پیام/ م ح

ارئه خدمت یک‌هزار و 500 نفر خادم شهدا به زائران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.