رشد 96 درصدی جمع آوری زکات در استان کرمان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: در پنج ماهه نخست امسال نزدیک به 11میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است که رشد 96 درصدی را به دنبال دارد.

رشد 96 درصدی جمع آوری زکات در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان در جلسه شورای زکات استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 20 نفر روحانی، چهار سرباز طلبه و هزار و 700 عالم زکات با ستاد زکات استان در شهرها و روستاها همکاری می کنند، گفت: در زمینه تشویق مردم به پرداخت زکات و همچنین جمع آوری آن، تعدادی نیرو در شهرستان ها جذب شده است.


وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده سریعا هزینه می شود و اولیت ما تامین جهیزیه، ساخت مسکن و خدمات عمرانی است؛ افزود: در بحث مسکن هم تعمیرات جزئی، حصارکشی، ایزوگام وغیره از محل جمع آوری زکات انجام شده است.


صادقی تصریح کرد: در پنج ماهه امسال هزار مورد جهیزیه که شامل 16 قلم کالای اساسی است خریداری و به مددجویان اهدا شده است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: سعی کرده ایم از فرصت نمازجمعه در شهرستان ها استفاده کنیم و مابین نماز پیرامون زکات صحبت کنیم، جهت تشویق پرداخت کنندگان زکات از تریبون نمازجمعه استفاده شود که تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.


وی ابراز امیدواریی کرد: در نیمه دوم امسال که زمان برداشت خرما و پسته است بهتر و بیشتر به امر زکات پرداخته شود.


انتهای پیام/س

 

رشد 96 درصدی جمع آوری زکات در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار