کوریا تایمز: دیدار با کره ، برای ایران دیداری تدارکاتی است

یک روزنامه کره‌ای در آستانه دیدار تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران در مقدماتی جام جهانی این بازی را دیداری تدارکاتی برای شاگردان کی روش دانست.

 

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در سئول به مصاف تیم کره جنوبی می‌رود.
در آستانه این دیدار حساس برای کره‌ای ها، روزنامه «کوریا تایمز »با اشاره به صعود زودهنگام تیم ملی کشورمان، این مسابقه حکم دیدار تدارکاتی برای ایران را دارد.کوریا تایمز: دیدار با کره ، برای ایران دیداری تدارکاتی است
این روزنامه برای گزارشی که به این بازی اختصاص داشت تیتر «کره با دشمن قدیمی خود رو در رو می‌شود» را انتخاب کرد.
در این گزارش می‌خوانیم:

برای نخستین بار در چند سال اخیر، استادیوم «جام جهانی سئول» روز پنج شنبه و به هنگام دیدار کره با ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ قرار است پر شود.

این گزارش سپس به سه سناریویی که ممکن است پس از این مسابقه برای کره و ازبکستان (نزدیک‌ترین تعقیب کننده کره در گروه A) پیش بیاید پرداخت و نوشت:

 

اعتماد به نفس بازیکنان ما (کره) بالا نخواهد بود. زیرا کره تا کنون فقط ۱۳ امتیاز از هشت بازی کسب کرده و در چهار مسابقه آخر انتخابی در سه مسابقه شکست خورده است. آخرین شکست این تیم که با نتیجه ۳-۲ برابر قطر در ماه ژوئن اتفاق افتاد باعث برکناری اولی اشتیلیکه سرمربی آلمانی شد. به جای او شین تائه یونگ سرمربی سابق تیم المپیک و تیم ملی زیر ۲۰ سال کره که سال ۲۰۱۰ ایلهوا چونما را به قهرمانی آسیا رساند، آمده است.

در آن سال در دیدار فینال ، ایلهوا چونما حریف ایرانی خود را شکست داد اما این بازی سخت تر خواهد بود. ایران درحالی وارد کره شده است که در حال حاضر به جام جهانی راه یافته است. تیم ملی در هشت بازی گروه A نه تنها شکست نخورده بلکه هنوز گلی هم دریافت نکرده و هفت امتیاز جلوتر از کره است.

کارلوس کی روش، مربی سابق رئال مادرید و پرتغال، در سال 2011 به عنوان سرمربی ایران منصوب شد و ایران را به تیم ملی شماره یک آسیا تبدیل کرده است. او همچنین در چهار دیدار اخیر با کره 1-0 به پیروزی رسیده است واز بهبود این رکورد صحبت می کند.

هواداران کره امیدوارند که ایران پای خود را از روی «پدال گاز» کمی بردارد، زیرا انگیزه ای برای در این بازی وجود ندارد. با این حال، تیم مهمان در حال آغاز برنامه های آماده سازی خود برای جام جهانی است و بازی برابر کره مقابل 60 هزار هوادار را شروعی بسیار خوب می بیند.

کره جنوبی باید راهی برای نفوذ به دفاع ایران که در رده 24 رده بندی فیفا قرار دارد، پیدا کند. در این میان تیم ما به سون هیونگ مین خیلی متکی خواهد بود. ستاره تاتنهام فصل گذشته در لیگ برترانگلستان 21 گل زد و اگر کسی در آسیا توانایی نفوذ به خط دفاع ایران را داشته باشد، «سون» است.

25 ساله این بازیکن پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت شکستگی دست در بازی با قطر،اعلام کرده است که برای 90 دقیقه بازی کامل آماده است. او روز یکشنبه 70 دقیقه برای تاتنهام بازی کرد و حالا تنها مشکل او می تواند ساعات طولانی سفر و ستگی باشد.

کاپیتان «کی سونگ یوئنگ» هم که در همان بازی با قطر مصدوم شده بود پس از پشت سر گذاشتن عمل جراحی زانو اکنون آماده بازی است و حالا باید دید هافبک سوانسی سیتی در این بازی به میدان خواهد رفت یا نه؟
کره جنوبی برای این مسابقه به تمام تجربیات و قدرت هجومی خود نیاز دارد،ضمن این که امیدوار است مانع گلزنی حریف شود.
ورزشگاه مملو از تماشاگر «جام جهانی سئول» شب به یاد ماندنی را تجربه خواهد کرد، شبی تلخ یا شیرین؟
انتهای پیام/

دیدار با کره، برای ایران حکم بازی تدارکاتی را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار